Ezt csinálja egy Logisztikai és szállítmányozási munkatárs

2021-09-17

A gazdaság nem tud működni a termékek raktározása, szállítása nélkül. A szállítási, raktározási rendszerek pedig nem tudnak működni logisztikai ügyintézők nélkül. Ergo ezen szakemberek képezik az egyik legfontosabb mozgató rugóját a gazdaságnak. Na de mit csinál pontosan egy logisztikai és szállítmányozási munkatárs? Ebben a cikkben elolvashatod.


Mit csinál egy ?


Röviden: a logisztikai és szállítmányozási munkatárs felel azért, hogy a gyártótól a forgalmazóig, és a forgalmazótól a vevőig eljusson a termék. Ez így leírva nagyon egyszerű folyamatnak tűnik, ám a valóságban a logisztikai és szállítmányozási munkatársnak rengeteg feladatot el kell látnia ahhoz, hogy a munka zökkenőmentesen mehessen.

Egy jó logisztikai és szállítmányozási munkatárs magasabb szintre tudja emelni az anyagáramlást, ugyanakkor egy nem megfelelő szakember jelentősen megnehezítheti a munkát. Na de mi tesz egy logisztikai ügyintézőt eredményes munkaerővé? Nézzük is azokat a skilleket, amik szükségesek a logisztikai ügyintézés feladatához:


  • Kiemelkedően jó kommunikációs készség: a logisztikai és szállítmányozási munkatárs tartja a kapcsolatot az összes szereplővel, akinek szerepe van a termékek, anyagok áramlásában. Emiatt a jó kommunikációs készség egyszerűen nélkülözhetetlen a munkájához, hiszen a félre menő információk nagyon hamar fel tudják borítani  folyamatot. Természetesen, mint minden szakember, alkalmanként a logisztikai és szállítmányozási munkatárs is tévedhet, ugyanakkor az esetek többségében helyt kell állnia az információ cserében ahhoz, hogy a munka eredményesen folyhasson.
  • Jó problémamegoldó készség: mivel a logisztikai és szállítmányozási munkatárs tartja a kapcsolatot a anyagáramlásban résztvevőkkel, ezért az ő felelőssége, hogy a folyamat közben ne merüljenek fel gondok. Viszont vannak szituációk, amikor valaki hibázik vagy egy váratlan helyzet adódik. A munka ekkor sem állhat le, ezért sürgősen kezelni kell ilyenkor a problémát. Ezt a feladatot pedig a logisztikai ügyintéző látja el.
  • Stressztűrő képesség: bármikor felmerülhetnek komplikációkat gyorsan és hatékonyan kell megoldani. Emiatt a logisztikai és szállítmányozási munkatársnak fejben mindig ott kell lenniük a munkájuk során, és minél jobban tudják kezelni a stresszes helyzeteket, annál jobb.
  • Szervezői készségek: a logisztikai ügyintéző rakja össze az adott projekt menetét, így a szervezői készségek nélkülözhetetlenek ehhez a szakmához. Emellett az időbeosztás is rendkívül fontos, hiszen a lehető legidőtakarékosabb módon kell összeállítania a menetrendeket.


Ezt csinálja a logisztikai és szállítmányozási munkatárs a gyakorlatban:


- Beszerzési terület adminisztrációs ellátása
- Export, import ügyintézés
- Beszerzési forrás felkutatása
- Beszerzéshez kapcsolódó számlák ellenőrzése
- Adatbázisok kezelése
- Szállítói megrendelések kibocsátása
- Szállítmányokhoz kapcsolódó logisztikai feladatok ellátása



Milyen kilátása van jelen pillanatban a szakmának?

logisztikai és szállítmányozási munkatársból jelenleg nagyon nagy hiány van az országban, pedig óriás szükség van a jó szakemberekre. 


Mi kell ahhoz, hogy valaki logisztikai és szállítmányozási munkatárs lehessen?

El kell végezni egy logisztikai képzést.  A Pallas 70 Oktatási Központ államilag nyilvántartott tanúsítványt adó képzéseket szervez. Ezzel a képzéssel logisztikai területen el lehet helyezkedni.


 Jelentkezz képzésünkre, és légy te is a jövő szakembere!


Hamarosan induló tanfolyamok:

Kreditpontok 2024.

Tudásháló

Karrier
Tanulás, karrier, munkajog


Továbbiak...


Összes blogbejegyzés...