A marketing nem varázslat – csak tudni kell, mit csinálsz

2025-05-22
A reklámok nem csak szép szavakból és látványtervekből állnak. Mérhető, átlátható rendszerek vannak mögöttük. Most megmutatjuk, miért nem boszorkányság az online marketing.

A „varázsszavak” mögött számok vannak

CTR, ROI, konverzió, kampánybudget… A marketing világa elsőre úgy tűnhet, mintha egy titkos társaság szupertitkos nyelvét beszélnék az ezzel foglalkozók. Pedig ezek nem mágikus kifejezések, hanem nagyon is valós, mérhető dolgok.

A jó kampány nem az alapján dől el, hogy „tetszik-e”, hanem hogy hoz-e eredményt: vásárlást, regisztrációt, ajánlatkérést. Ezért van szükség olyan eszközökre, mint a GA4, a Hotjar vagy a Looker Studio – mert ezekkel látjuk, mi működik, és mi nem.

Az Online marketing a gyakorlatban képzésen ezeket az eszközöket nemcsak hallomásból fogod ismerni. "Kézbe kapod" őket, kipróbálod, és ráérzel, hogyan kell használni őket a való életben.

A kreativitás csak félsiker - ha nincs mögötte stratégia

Egy ütős látványterv vagy egy frappáns szöveg önmagában még nem kampány. A marketing alapja a stratégia: kit akarunk elérni, mivel, mikor és miért. Ha ezekre nincs válaszod, akkor csak vaktában lövöldözöl.

Itt jön képbe az ún. "perszóna", a célcsoport-kutatás és az a bizonyos "marketing funnel", amit a sikeres cégek már régóta profin használnak.

A tanfolyamon megtanulsz célcsoportot elemezni, kampányt tervezni, és megérteni, hogyan lesz egy hirdetésből ügyfél. És nemcsak elméletben – hanem gyakorlati példákon keresztül.

A marketinges nem jós, hanem mérnök

A kampányépítés kicsit olyan, mint egy LEGO-ház összerakása: mindennek megvan a helye és sorrendje. Címkéket állítunk be a Google Tag Managerrel, figyeljük az adatokat, értelmezzük a visszajelzéseket.

Sokan hiszik, hogy a marketingesek csak „kreatívkodnak” és szövegeket írnak – de a valóság az, hogy adatokat elemeznek, hőtérképeket néznek, UX-hibákat javítanak és olyan platformokat kezelnek, mint a Google Ads, Meta Suite vagy Pinterest hirdetési rendszerei.

A képzés során ezek mindegyikébe betekintést kapsz.

Mire elég egy tanfolyam? Meglepően sokra

Sokan azt hiszik, hogy csak diploma után lehet komolyan marketinggel foglalkozni. De a valóság az, hogy a legtöbb marketingpozícióban nem a papír számít, hanem a tudás. Különösen a digitális területeken.

A képzés végére átlátod egy junior marketinges feladatait, tudni fogod, hogyan készíts hirdetéseket, hogyan elemezd az eredményeket, és hogyan kommunikálj ügyfelekkel vagy kampánymenedzserekkel.

Ha érdekel, mi van a hirdetések mögött, itt a helyed

A marketing világa nem titkos klub – csak egy kicsit bele kell tanulni, hogy értsd a működését. A jó hír? Meg lehet tanulni, és még élvezetes is.

Ha te is szoktál azon gondolkodni, hogy „vajon miért ezt a hirdetést látom, miért jelenik meg nekem?” vagy „hogyan működnek ezek a kampányok?”, akkor máris ott vagy, ahol kezdeni érdemes.

Kattints ide, ha szeretnél többet tudni az Online marketing a gyakorlatban képzésről!