3 ok, amiért érdemes belefogni a tartalommarketingbe

2022-03-03
A tartalommarketing már jó pár éve benne van a köztudatban, ami nem véletlen, hiszen hatékonysága tagadhatatlan. Emellett ez végre nem egy olyan irányzat, ami csakis a nagy cégek játszótere lenne.

A tartalommarketing már jó pár éve benne van a köztudatban, ami nem véletlen, hiszen hatékonysága tagadhatatlan. Emellett ez végre nem egy olyan irányzat, ami csakis a nagy cégek játszótere lenne.

Egy hatékony, ugyanakkor pénztárcabarát opcióról van szó, amivel a kisebb vállalkozások is növelni tudják a bevételeiket.


Miért fontos a tartalommarketing?

Tudtad, hogy azok a vállalkozások, amelyek blogfelületet működtetnek, 13-szor nagyobb esélyük van több befektetésarányos megtérülést (ROI) generálni, mint más vállalkozásoknak?[1] Legalábbis a Hubpost felmérése ezt az eredményt hozta, és ezen nem vagyunk meglepődve.

A kontent marketing nemcsak, hogy megszólítja a célközönségedet, hanem olyan tartalmat is ad neki, amit örömmel fogyaszt. Ezáltal nem kell agresszív kommunikációs eszközökkel megragadnod a figyelmét, hanem magától fogja a márkádat keresni.

Az már csak hab a tortán, hogy ezt sokkal kevesebb költséggel érheted el, mint más marketingkommunikációs eszközök esetében. Egyes felmérések szerint 3-szor annyi leadet generál, viszont átlagban 62%-kal kevesebb pénzbefektetést igényel ez a marketing ágazat.[2]



Mutatunk pár vonzó előnyt, ami a tartalommarketing mellett szól:

Előrébb sorol a találati listában

A legtöbb esetben a Google találati listája az első hely, ahol az ideális vevőd találkozik a vállalkozásoddal. Legalábbis abban az esetben, ha az első találatok között szerepel a weboldalad.

A Google keresőjéhez hasonló keresési mechanizmusok alapján működő Bing felmérései szerint az első oldalon lévő találatokra a böngészők 42%-a nyom rá, a második oldal esetében ez 11%-ra csökken, a harmadik esetében pedig 8%-ra.[3] Ergo, az előnyös rangsorolás nagyon fontos, ha a weboldal látogatottságának a növeléséről van szó.

De most térjünk vissza a legnépszerűbb kereső működéséhez. A Google több tényező alapján rangsorolja a találatokat, többek között a bizonyos E-A-T (Expertise, Authority and Trust) elvet is figyelembe veszi.

Egy minőségi, jól elkészített blog (ami a tartalommarketing egyik legköltséghatékonyabb eszköze) tökéletesen megfelel ennek az elvnek. Hiszen értékes, szórakoztató és hasznos információkat ad az olvasónak.

Ez több szempontból is az egekbe emelheti a SEO-dat: egyrészt nagy látogatottságot generál, másrészt az interneten többen hivatkozhatnak a cikkedre – amit érzékel a kereső – és nem utolsó sorban maga a Google is érzékeli a tartalmak minőségét, és szimplán ez alapján is előrébb sorolhatja a weboldalad.


Átsegítheti a vevődet a vásárlói útvonalon

A vásárlói útvonal az a folyamat, amin a vevő végigmegy, mielőtt megvesz egy terméket. Minden szakasznak az a célja, hogy a vevőt a következőre irányítsa, amivel egyre közelebb és közelebb kerül a termék megvételéhez.

Ahhoz, hogy az érdeklődőből vásárló legyen, fent kell tartani az figyelmét. Erre a tartalommarketing kiváló eszköz, ugyanis, ha érdekes tartalmat adunk, akkor ezt könnyedén el tudjuk érni vele.



Növeli a hitelességed

Ha hasznos tartalmat gyártasz (gondolunk itt arra, hogy informatív, érdekes, szép stb.), akkor sokkal többen fognak adni a szavadnak. Ugyanis ez azt mutatja, hogy te tényleg segíteni szeretnél a vevőnek, nemcsak a pénzét szeretnéd elvenni. Ezzel pedig egy olyan dolgot érdemelsz ki, amit nem sok piaci szereplő kap meg jelenleg: bizalmat. Ez növeli a vásárlói elköteleződést, így hosszútávon a bevételeidet is.


Saját magad szeretnéd gyártani a tartalmat a marketingedhez? Ez esetben nézz rá Írásbeli kommunikáció az online világban E-képzésünkre, aminek keretein belül megtanulhatsz izgalmas tartalmat gyártani a célközönséged számára. Ráadásul ezt az otthonod melegében teheted meg, időbeli kötöttségek nélkül.

Esetleg először a marketingeden szeretnél csiszolni? Akkor vess egy pillantást Marketing a gyakorlatban E-képzésünkre, aminek segítségével még több tudást szerezhetsz a marketinged fejlesztéséhez. Biztosítsd helyed diákjaink között, és duplázd meg bevételeidet!



[1] Hubpost: Not Another State of Marketing Report 2021



[2] Demand Metric: Content Marketing Infographic - https://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic



[3] Ramona Sukhraj: How Important Is a Top Listing In Google? (And Why?) - https://www.impactplus.com/blog/important-top-listing-google