Ingatlan bérbeadás.
Kérdés
Férjemmel ingatlan bérbeadással foglalkozunk .Egy Kft-nek adtuk bérbe mezőgazd. épületünket aki továbbadta egy másik Kft.-nek .Az épületen beruházást hajtott végre valamint különböző gépeket ,fogyóeszközöket vásárolt.Most ki akar szállni az egészből és bizonyos összeget kér tőlünk ennek fejében,mert a másik bérlő továbbra is bérelné az épületet ,de csak ha maradnak az eszközök.Kérdésem hogyan tudjuk a megvásárolt eszközöket ktg.-ként elszámolni? Az az épületnek 29/40-ed és 11/40-ed arányban vagyunk tulajdonosai így kérjük a számlát? Kérem sziveskedjenek válaszolni. Köszönöm.Válasz
A kérdésből arra lehet következtetni, hogy magánszemélyként, nem egyéni vállalkozóként foglalkoznak ingatlan bérbeadással. Ebben az esetben az szja törvény 3. számú melléklete szabályozza az összevont adalap megállapításánál - a tételes költségelszámolás választása esetén - elszámolható költségeket.
A magánszemély költségként számolhatja el a bevétel megszerzésével közvetlenül összefüggő kiadásokat, korlátozott mértékű átalányban az értékcsökkenést.
Fő szabályként elmondható, hogy” Kizárólag üzemi célt szolgálnak azok a tárgyi eszközök és nem anyagi javak, amelyeket a magánszemély önálló tevékenységével (tevékenységeivel) kapcsolatban használ, azokat más célra részben sem használja és üzleti nyilvántartásai ezt egyértelműen alátámasztják.
Nem minősülhet kizárólag üzemi célt szolgáló tárgyi eszköznek a személygépkocsi.
A magánszemély költségként számolhatja el a bevétel megszerzésével közvetlenül összefüggő kiadásokat, korlátozott mértékű átalányban az értékcsökkenést.
A fentiekből következik, hogy amennyiben a beszerzés kizárólag a bérbeadási tevékenység érdekében merül fel, úgy költségként elszámolható. A számlát nem kell megbontani, mert az szja törvény éttelmében a bérbeadásból származó bevételt - ellenkeő nyilatkozat hiányában - a tulajdoni hányad arányában kell megosztani, és ebből az is követgkezik, hogy a bevétellel szembeni költségek is ilyen arányban oszthatók meg.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente