Már csak néhány pár nap maradt pénztárgép-rendelésre!

Az online pénztárgép beszerzésére kötelezettek számára már csak néhány munkanap maradt, hogy leadják megrendelésüket.  

A NAV szeptember 30-ig csak azt ellenőrzi, hogy a vásárláshoz szükséges üzembe helyezési kódot igényelték-e az adóhatóságtól a kereskedők, október elsejétől viszont azt is, hogy az átállásra kötelezettek rendelkeznek-e már új géppel vagy érvényes, a gyártó által visszaigazolt megrendeléssel.
Jelenleg összesen 18 pénztárgép közül lehet választani, de ezek listája folyamatosan bővül.
Online adatszolgáltatásra csak az a pénztárgép alkalmas, amelyet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) engedélyezett. Az elérhető készülékek és forgalmazóik listáját a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal honlapján.
Kérhető támogatások
Az állam a kiskereskedőknek támogatást is nyújt. Eddig 130 ezer kiskassza cseréjéhez kértek legfeljebb ötvenezer forintos támogatást, közülük azonban 20 ezret elutasítottak. A támogatás megtagadásának oka lehet többek között, ha a vállalkozó adótartozást halmozott fel, vagy az éves árbevétele meghaladja az 500 millió forintot. Az állam legfeljebb öt gép cseréjét támogatja, legfeljebb 50 ezer forinttal, amelynek mértéke nem minden esetben érheti el a maximumot. Támogatási kérelem december 15-ig nyújtható be az adóhatósághoz, de a támogatást az adóhatóság jóváhagyása nélkül nem lehet a vásárláskor igénybe venni – közölték.
Bár az első kasszák már elindultak, egyelőre nagy a kavarodás a pénztárgépek lecserélése körül. Egy friss javaslat szerint az adatforgalomra kéne hatósági árat bevezetni, de például az sem egyértelmű egyelőre, hogy a beszerzéshez igényelhető állami támogatás bruttó vagy nettó összeget takar-e. Pedig ez fontos szempont lehet azoknak, akik esetleg az olcsóbb kasszákra várva még nem rendelték meg a gépüket.
Lehet számlázóprogram is
A pénztárgépcserére kötelezett vállalkozások új pénztárgép vásárlása helyett választhatják a számlázóprogram használatát is, így nem kell feltétlenül online kapcsolatban lenniük az adóhatósággal. Bár az adóalanyoknak elviekben valóban van lehetőségük arra, hogy nyugta helyett minden esetben számlát bocsássanak ki, a gyakorlati alkalmazhatóságot nagyban nehezíti, hogy az áfatörvény pontosan meghatározza a kibocsátott számla adattartalmi követelményeit.
Eszerint magánszemély beszerzők, igénybe vevők esetén is a számla kötelező adattartalma egyebek mellett a beszerző, igénybe vevő neve és lakcíme. E feltételnek való megfeleléssel kapcsolatban gyakorlati problémát jelenthet, hogy a magánszemély vevő ilyen jellegű adatszolgáltatásra nem kötelezhető, ezért a NAV szerint nem életszerű, hogy ez a gyakorlat az általánosságban elterjedjen.