Online képzés

Web és kiadvány designer képzés

Praktikus tudás a leggyakoribb online és offline igényekre szabva

Web és kiadvány designer képzés

államilag nyilvántartott, bejelentett képzés

Mit csinál egy Web és kiadvány designer?

A modern gazdaságban a "designer" foglalkozása már nem (csak) azt a rajzoló művészt jelenti, ahogy a szó hagyományos értelmében sokan gondolják.

Noha a specializálódás minden szakterületet egyre inkább jellemez, egyre nagyobb az igény a vállalkozások világában olyan szakemberekre, akik a kreatív gondolkodás mellett átfogó tudással rendelkeznek, és egy kis- vagy közepes vállalkozás sokrétű online és offline design igényét minden területen képesek ellátni.

Egy "modern" web és kiadvány designer szórólapokat, kiadványokat tervez, ért a nyomdai előkészítéshez, de ugyanakkor jól ismeri a webes grafika és a korszerű marketing alapjait is. Nem ijed meg, ha a megrendelője vagy munkaadója közösségi média felületre kér technikailag megfelelő képi anyagot, és persze konyítania kell a marketing pszichológiájához is egy kicsit, ha versenyképes szeretne maradni.

A modern vállalkozási piac egyre inkább azon szakembereket keresi, akik átfogó gyakorlati tudással rendelkeznek. Web és kiadvány designer képzésünk azoknak tökéletes választás, akik úgy érzik, hogy fontos számukra a vizualitás, értik és érzik a vizuális kommunikáció elemeit, de szabadkézi rajztudással nem vagy alig rendelkeznek. Kreatív, széles technikai tudással és marketing ismerettel rendelkező "modern" designerekre nagyon nagy az igény a munkaerőpiacon!

A marketing, webdesign, reklámanyagok, online hirdetések világában a technikai tudás fontossága előtérbe került, és közben a hagymányos "kézi" grafikai tudás a háttérbe szorult.

Megfelelő technikai tudással és kreatív gondolkodással - kézi grafikai tudás nélkül is - rendkívül sikeres lehetsz! Kreatív látásmóddal és némi empatikus készséggel érdemes belevágj a képzésbe!

Az oktatás során az alábbi professzionális design szoftverekkel és témákkal ismerkedsz meg:

Képkezelés, retusálás

Vektoros grafikák tervezése

Kiadványszerkesztés

Marketing ismeretek

Ha bárkit megkérdezel, hogy mondjon egy grafikai szoftvert, szinte biztos, hogy nem az Affinity-t fogja mondani. Tudjuk, hogy a köztudatban az Adobe termékeit ismerik a legtöbben.

Miért döntöttünk mégis az Affinity oktatása mellett?

Az Affinity szoftverek a mindennapi grafikai feladatokhoz szükséges mindhárom területet lefedik:
Fotókezelés és -manipuláció, vektoros grafika, kiadványszerkesztés.

  • Az Affinity szoftverek felépítése és működése nagyon hasonlít népszerű versenytársának működésére.
  • Sok esetben nem csak a funkciók, hanem az azok eléréséhez segítséget nyújtó gyorsbillentyűk használata is azonos.
  • A profik által jól ismert és gyakran használt funkciók mind megtalálhatók bennük, de számos innovatív megoldással is rendelkeznek.
  • Ha valaki az egyik nagy cég szoftvereit jól kezeli, akkor kis "átszokás" után a másik cég azonos célra kínált szoftverét is használni tudja.
  • Az Affinity grafikai szoftverei már évek óta jelentős szereplők a professzionális grafikai szoftverek piacán. Egyre több profi designer tér át a használatukra.
  • Az Affinity Photo és Designer szoftverek nem csak laptopon, hanem iPad-en is professzionális színvonalat nyújtanak, ráadásul egyidőben több eszközödön is használhatod többletköltség nélkül.

Fentieken kívül szót kell ejtenünk a szoftverek áráról is.

Bár dönthettünk volna az Adobe termékei mellett, de azok ára szerintünk irreálisan magas költségeket jelentene hallgatóink számára már a képzés elkezdésekor és azután is. Fontos számunkra, hogy hallgatóink a képzés során és a képzés elvégzése után is jogtiszta szoftverekkel dolgozhassanak.


Összehasonlításul:

Adobe szoftverek havi költsége:

Kb. 19.000 Ft / hó
vagyis 228.000 Ft / év

Affinity szoftverek havi összköltsége:

0 Ft / hó
Egyszeri költség (aktuális kedvezményektől függően): kb. 30.000-tól 63.000 Ft-ig

Ráadásul még az alacsonyabb árat sem kell kifizetned, ha a képzésünket választod, mert a tandíj tartalmazza a képzés során oktatott Affinity szoftvercsomag legfrissebb aktuális verzióját is, amelyet saját számítógépedre jogtisztán feltelepíthetsz. Ezeket a szoftvereket a képzés ideje alatt díjmenetesen biztosítjuk számodra.

Miért érdemes a Web és kiadvány designer képzésünkön részt venni?


A képzésen kizárólag a leggyakrabban felmerülő igényeket kiszolgáló tudást adjuk át. Meggyőződésünk, hogy mindenkiben megvan a képesség arra, hogy piacképes designeri munkákat hozzon létre.

Képzésünkön minden olyan alapvető gyakorlati ismeretet oktatunk, amelyekkel azután jó eséllyel találsz jól fizető munkát a kis- és közepes vállalkozások munkaerőpiacán.

Ne félj, ha sosem voltál jó rajzoló. A piacorientált designert igénylő feladatok legnagyobb részében nincs szükség manuális rajzolási képességekre.

Kinek ajánljuk Web és kiadvány designer képzésünket?


Tanuld meg a piacképes designeri tudás alapjait, ha

  • kreatívnak érzed magad.
    Ne gondolj valami extra dologra. Legyen meg benned a vágy, hogy látványos dolgot hozz létre. Ennyi elég.
  • rá tudsz hangolódni más emberek gondolataira, érzéseire.
    Egy kis intuíció nem árt... de nem előfeltétel.
  • szeretnél cégeknek segíteni forgalmuk növekedésében.
    Mindig jó érzés, ha a munkád sikerre visz másokat. Így te is mindig megbecsült leszel.

Mit fogsz tudni a Web és kiadvány designer képzés elvégzése után?


  • Megismered fileformátumokat és a "színterek" típusait
  • Alapvető esztétikai és látványtervezési ismereteket kapsz
  • Tudni fogod, hogyan fogj hozzá egy logó tervezésének
  • Alapszintű fotómanipulációs technikákat fogsz tudni
  • Megismered a vektoros objektumok tervezésének alapjait
  • Megismered a kiadványok, szóróanyagok létrehozásának módját
  • Képes leszel technikailag profi nyomdakész file-ok létrehozására
  • Alapvető marketingismereteket fogsz tudni

Aktuális tanfolyamindítások

2024. február 24. - Online

Szombat: 8 tanóra

Hétvégenként 08:00 - 14:30
2024. február 7. - Online
2023. szeptember 30. - Online

Online, otthonról végezhető képzések.

A tanórákat és a tananyagegység záró vizsgákat előre meghatározott órarend szerint online, virtuális tanteremben tartjuk.

A tanórákon - ugyanúgy, mint a tantermi órákon - a tanártól lehet kérdezni.

A tanórák hiányzás esetén későbbi időpontban is megtekinthetőek, illetve akárhányszor újranézhetőek.

A képzés két csomagban választható

Standard
csomag
Profi
csomag
A képzés időtartama 7 hónap
Elektronikus oktatási segédanyagok
Tanulási és vizsgázási praktikák
Tudatos karrierépítés tippek
Vállalkozás alapítás és menedzselés -

Tandíj és részletfizetési lehetőség

Egyösszegű fizetés
Teljes összeg:
250.000 Ft

Részletfizetés
Teljes összeg:
300.000 Ft

 

Hónapok:
6

 

Havi részlet:
50.000 Ft


Egyösszegű fizetés: a teljes összeg szerződéskötéskor fizetendő.

Részletfizetés: az első részlet szerződéskötéskor, a további részletek havonta fizetendőek.

Regisztrációs díj nincs. A tananyagegységeket záró vizsgáknak nincs díja.

Profi csomag:

+25.000 Ft egyszeri díj a Standard csomag árán felül (szerződéskötéskor fizetendő).
Ezért a plusz díjért "Vállalkozás alapítás és menedzselés" extra online tananyagot adunk. Ha szeretnél vállalkozást indítani vagy meglévő vállalkozásodban több profitot termelni, akkor ez az ismeretanyag átfogó segítséget ad a témában. A tananyagban jogi, könyvelési és marketing ismereteket találsz.

grafikus fiatal férfi

A Web és kiadvány designer képzés egy államilag nyilvántartott, bejelentett képzés.

A Web és kiadvány designer képzésről részletesebben

Az oktatott gyakorlati ismeretekről

A gyakorlatban leggyakrabban felmerülő igényekre szabott ismereteket oktatjuk.

Affinity Photo - a Photoshop méltó vetélytársa

photoshop képzés arc retus
photoshop példa - számítógép belső
photoshop példa - gyümölcsök montázs

Ha még nem is próbáltál korábban fotókat manipulálni, azt biztosan tudod, hogy manapság már korlátlanok a lehetőségek. Látványtervezők, designerek, profi és amatőr fotósok, web designerek számára elengedhetetlen a használata. A hétköznapi grafikai munkák során felmerülő egyszerűbb feladatoktól kezdve a magasszintű képmanipulációkig mindenre alkalmas.

Néhány példa a használatára:

  • Képek átméretezése
  • Színkorrekciók
  • Kihátterezés
  • Fotómontázsok készítése

Bár az Affinity Photo által létrehozott képek önmagukban is tökéletesek tudnak lenni, legtöbbször ez nem elég egy komplett grafikai munka elvégzéséhez. Ezért van szükség a többi szoftver használatára is.

Affinity Designer

Illustrator vektoros ló
Illustrator vektoros kép
Illustrator vektoros virágok

Az Affinity Designer a vektoros grafikák és kreatív vizuális tervezés területén nélkülözhetetlen.

Logótervezés, illusztrációk, látványtervek - elképzelhetetlenek ezen szoftver ismerete nélkül. Ha egy látványtervet pixelgrafikus szoftver használatával praktikusan nem lehet létrehozni, azt szinte biztosan meg lehet valósítani ennek a szoftvernek a segítségével.

Affinity Publisher - Kiadványszerkesztés felsőfokon

Indesign brossúra
Indesign brossúrák
Indesign brossúra példa

Kiadványok, brossúrák, szóróanyagok, könyvek, újságok, plakátok... A postaládádban megtalálható szóróanyagok bármelyike létrehozható ezzel a szoftverrel.

Az Affinity Publisher nem pusztán a szó hagyományos értelmében vett "design" szoftver. Logók, formák, minták, hátterek létrehozására, fotómanipulációra bár alkalmas, de nem kifejezetten célszerű. Ha viszont a grafikai produkció teljes egészét nézzük - tipográfia, elrendezés, térközök, stb. -, akkor a szoftver eszköztára és tudása megkérdőjelezhetetlen. Fő tulajdonsága és legnagyobb erénye talán az, hogy nagyon gyorsan és praktikusan lehet sokoldalas dokumentumokat létrehozni, szerkeszteni vele. Brossúrák, könyvek szerkesztésére ideális eszköz. A szoftvert úgy tervezték, hogy sokoldalas kiadványokat lehessen rendkívül professzionális módon létrehozni, és nyomdakész formában előállítani. Az Affinity Publisher az egyik legjelentősebb szereplő a professzionális kiadványszerkesztő szoftverek piacán.

Az oktatott elméleti ismeretekről

A designeri munkákhoz használt szoftverek használatán kívül a képzés fontos része a gyakorlati munkához szükséges elmélet megismerése.

Az elméleti tudás fontos részét képezik az alapvető arculattervezési, esztétikai és tipográfiai ismeretek. Képzésünk során csak annyit foglalkozunk a grafikai tervezés és tipográfia történetével, amennyi feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a megfelelő stílusú anyagokat elkészíthesd.

Minden létrehozandó grafikai anyagnak - legyen szó akár egyszerűbb szóróanyagokról vagy bonyolultabb kiadványokról - megvannak az alapvető esztétikai követelményei és szabályai. A rendelkezésre álló terek és felületek használata, a betűtípusok és tördelési szabályok ismerete is nagyon fontos ahhoz, hogy ne csak esztétikus, hanem hatékony reklámanyagokat készíthess.

branding felépítés

Ehhez persze elengedhetetlen az is, hogy megismerd a színek és színterek típusait, a nyomdai és interneten használható színek tulajdonságait és viselkedését, a színbontás alapjait. Egy webes és hagyományos anyagokat tervező designer számára alapkövetelmény, hogy jól ismerje a nyomtatott és digitális felhasználásra szánt agyagok közötti technikai különbségeket.

A modern gazdaságban a designeri munkákkal kapcsolatos követelmény nem pusztán esztétikai. Egy kész anyag mindig egy meghatározott célra készül. Az alkalmazott designeri munkák célja szinte minden esetben az, hogy valamilyen gazdasági célt segítsenek. Reklám, termékeladás, információ átadása egy szolgáltatásról, stb. Ehhez viszont a designernek alapvető marketing ismeretekkel is rendelkeznie kell.

Marketing ismeretek

branding felépítés

A jelenlegi látványtervezői és designeri pozíciók nagy részében már internetes felhasználásra szánt elemek elkészítése a fő cél. Internetre és social media felületekre szánt anyagok esetén már nem csak arról van szó, hogy technikailag megszülessenek a kérdéses anyagok. A designernek rendelkezni kell azokkal az alapvető marketing ismeretekkel, amelyek birtokában a megrendelője számára útmutatást is tud nyújtani.

Ez azért fontos, mert míg egy nyomtatásra szánt anyag megszületésekor a kész produkció azonnal és egyértelműen látható a megrendelő számára is, addig pl. egy Facebook vagy Google képes hirdetésnek sok változata, formátuma is lehet, amelyek mindegyikét szinte lehetetlen megmutatni a megrendelő számára. A változó, flexibilis anyagokat megjelenítő felületekre történő design tervezés más gondolkodást kíván, mint a "hagyományos" reklámgrafikai megközelítés.

Azon designerek, akik az online világ számára is profi reklámanyagokat tudnak tervezni és magas szinen képesek a megrendelővel kommunikálni, a munkaerőpiacon előnyhöz jutnak.