Az elektronikus számláról

Számviteli szakértőnkhöz érkezett egyik kérdésben az elektronikus számla befogadásának feltételeiről érdeklődtek.

Az e-számlákkal kapcsolatos legfontosabb feladatok:
• érkeztetés, iktatás
• jóváhagyás
• feldolgozás (könyvelés)
• megőrzés
Az elektronikus számla formátuma a kibocsátótól függően változhat; általában egy elektronikusan hitelesített, az ember számára nehezen értelmezhető, .xml állományból, valamint az ügyintéző számára betekintést biztosító képfájlból áll.

A törvény előírja, hogy az e-számlákat csak eredeti, elektronikus formában lehet megőrizni, mivel adóigazgatási azonosításra kizárólag ebben a formában alkalmas
Az elektronikus számlák megőrzésére a befogadói oldalon ugyanazon előírások vonatkoznak, mint a számla kibocsátójánál, vagyis az e-számlákat a 2000.  évi C törvény (a számvitelről) 169. §-ban meghatározott ideig szükséges megőrizni.
A részletes szabályokat a digitális archiválás szabályairól szóló 114/2007 (XII.29.) GKM rendelet (Digitális archiválás szabályai) tartalmazza.
Forrás: Számviteli szakmai műhely