Uniós autókereskedelem áfa
Kérdés
Használt autókereskedésre akar váltani az éttermes ügyfelem. Únióból hozna be összesen 10.000 Euro feletti értékű használt személygépkocsit vegyesen adóalanytól és magánszemélytől. Az ügyfélnek uniós adószámot már tegnap kértem. A különbözeti adózást választja. Annyit tudok, hogy adóköteles a tevékenység. Az áfát a számlából én állapítom meg – a bevallási határidőt ismerem- és beállítom az áfa bevallás első oldalán. Amit nem tudok, hogy a - bevallást második lapján –bevallásba beállíthatom-e levonandó áfának is. Eddig ezzel még nem volt dolgom, nagyon egyszeű kis cégeknek könyvelek. Tudnának segíteni. Válaszukat megköszönömVálasz
A használtautó kereskedő - mint viszonteladó - speciális adózónak minősül. Amennyiben másik tagállamból történő beszerzéseinek adó nélküli összesített ellenértéke a tárgyévben és az azt megelőző évben a 10.000 eurót meghaladta, akkor a közösségen belülről történő beszerzés után belföldön adófizetési kötelezettsége keletkezik.
A viszonteladó ugyanakkor - ebben a minőségében - az Áfa-tv. 222. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében nem jogosult az előzetesen felszámított áfa levonására.
Ennek alapján az olyan termékhez kapcsolódó beszerzések általános forgalmi adótartalma, amelyet a különbözet szerinti adózás szabályai szerint értékesítenek, nem helyezhető levonásba.
A részletes szabályozással az Áfa tv. XV. fejezetének 2. alfejezete foglalkozik.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente