Többletként fellelt tárgyieszköz értékesítése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! 1, A gépkocsi értékesítésekor kiderült, hogy egy 2007-ben beszerzett gépkocsit nem tárgyieszközként vett nyilvántartásba a vállalkozás, hanem tévesen költségként számolta el, így a követő évekre sem számolt el értékcsökkenést, hisz nem tárgyi eszközként volt nyílvántartva. 2007-es év már NAV ellenőrzéssel lezárta,de nem tárta fel a hibát. Most a gépkocsi értékesítésre került, de az eszköz kivezetése problémát jelent. A vételár könyvelése megtörtént. Mi a teendő ilyen esetben a könyvelésben? 2, Egy szintén abban az évben beszerzett tehergépkocsi sem tárgyi eszközként lett nyílvántartva, hanem azonnal költségként számolta el a cég, de jelenleg is használja még az eszközt. Mi a teendő ebben az esetben a könyvelésben? KöszönettelVálasz
Mindkét esetben egy társaság tulajdonában álló, de nyilvántartásában nem szereplő gépkocsiról van szó, amellyel szemben vélhetően az értékcsökkenésen kívül is költséget számolnak, vagy számoltak el ( üzemanyag, javítás, gépjárműadó…..stb ).
Ebben az estben nincs más mód, mint rendkívüli tételként be kell állítani a könyvelésbe.
Elvileg,a visszamenőleges önellenőrzési kötelezettség onnan indulna, amióta a költségelszámolás felmerült, de mivel a 2007. év le van zárva, csak 2008. januártól lehet ezt megoldani.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente