Online játék - adózás
Kérdés
Tisztelt Illetékes! Lehetőségem nyílt egy internetes számítógépes játékból, játékon belüli tárgyak üzletelésével (többnyire más nemzetek tagjaival) pénzt szereznem. Ez a csere-berélés a játékon belüli csere-rendszeren keresztül történik, nem érintkezünk fizikailag a többi játékossal. Anyagi befektetésem a játékba nem történt (a játék megvételén túl), tehát mondhatni a teljes játékbeli "tárggyűtjeményem" profit. Ezeket a digitális tárgyakat PayPalen keresztül tudom értékesíteni, majd a pénzt átmozgatni a folyószámlámra. Lévén, hogy több százezres pénzmennyiségről beszélünk évente, szeretném leadózni a szükséges összeget, de nem tudom, milyen adónem vonatkozik erre a típusú bevételre, és nem tudom, hogy hány százalékát kellene leadóznom. Kérem, amennyiben tud, világosítson fel ebben az ügyben! Hálás köszönettel, Anonymous ui.: Egyéb bevételi forrásom, egyetemista lévén, nincs.Válasz
Tisztelt Kérdező,
A külföldi szervező által működtetett játékban nyert összeg Magyarországon adóköteles akkor, ha a nyertes magánszemély magyar illetőséggel bír, azaz jellemzően akkor, ha a magánszemélynek Magyarországon van az állandó lakóhelye.
A személyi jövedelemadóról szóló törvénynek a nyereményekre vonatkozó, az általánosnál kedvezőbb szabályai ilyen esetben nem alkalmazhatóak. Ebből következően az online játékból származó jövedelem jellemzően a magyar illetőségű magánszemély egyéb jövedelmének minősül.
A jövedelem juttatója valószínűsíthetően a külföldi szervező, így nincs olyan személy, aki kifizetőként közreműködne az adókötelezettség teljesítése során. Ezért a magánszemély köteles a személyi jövedelemadó előlegét (16 százalék) megállapítani és a jövedelemszerzés negyedévét követő hónap 12-ik napjáig megfizetni, illetve azt az éves bevallásában bevallani. Mivel nem kifizetőtől származik a jövedelem, ezért a magánszemély köteles a 27 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást is megfizetni.
üdvözlettel,
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente