Kimenő számlák kiállítása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban a kérdésben kérem szíves segítségét, hogy vagyonvédelmi szolgáltatással foglalkozó, általános ÁFA körös társaságnak hogyan kell kiállítania januártól a kimenő számláit? A dátumokra vagyok kíváncsi, ugyanis már annyiféle változatot hallottam, hogy nem tudom biztosan, melyik a helyes megoldás!? Maradt-e "folyamatos teljesítésű" a szolgáltatás, vagy sem? Köszönettel,
Válasz
Tisztelt Kérdező,
Új szabály az időszakos elszámolású/ ellenértékű ügyletek esetében: Az adófizetési kötelezettség főszabály szerint az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napján keletkezik. Pl. júliusi havi elszámolási időszak esetén július 31.
Azonban, ha:
- a számla, vagy nyugta kibocsátásának időpontja (számla kelte) és az ellenérték megtérítésének esedékessége (fizetési határidő) az elszámolással, vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját megelőzi, teljesítés a számla, vagy nyugta kibocsátásának időpontja (számla kelte).
- amennyiben az ellenérték megtérítésének esedékessége (fizetési határidő) az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját követő időpontra esik, teljesítés az ellenérték megtérítésének esedékessége (fizetési határidő), de legfeljebb az elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját követő 60. nap.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente