Kft tulajdonos járulékai
Kérdés
Tisztelt Szakértő, Egy egyszemélyes, EVA-s kft új tulajdonossal bővülne (azaz megszűnne, mint egyszemélyes). Az új tulajdonos 50% alatti tulajdonrészt szerezne idén (1 éven múlva majd újabb 20-30%-nyi tulajdonrészt - mindezt azért két részletben, hogy ne veszitse el a kft az EVA jogosultságát). Az új tulajdonosnak nincs máshol munkaviszonya és a kft-ben sem lenne sem ügyvezető, sem személyes közreműködő. A kérdésem, hogy ilyen esetben kell-e és milyen járulékokat fizetni utána? Függ-e ez attól, hogy kisebbségi vagy többségi tulajdonos? Köszönettel,
Válasz
Tisztelt Kérdező!
Ha az Ön által említett személy – aki feltételezem, hogy nem nyugdíjas – nem ügyvezetője a Kft-nek és nem működik közre személyesen a Kft-ben, a tag és a Kft között nincs biztosítási jogviszony, azaz a tag „csak” tagja a Kft-nek, akkor nem keletkezik tb fizetési kötelezettség.
Meg kell jegyeznem, hogy
- ha a tagnak Magyarországon van a bejelentett lakcíme minimum egy éve, és
- a tag nem áll biztosítási jogviszonyban és
- az 1997. évi LXXX. törvény 16. §-a alapján a tag nem jogosult egészségügyi szolgáltatásra, akkor
a tag köteles havi 6 930 forint egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetni. Ezt a járulékfizetést a lakóhelye szerinti adóhivatalnál kell intéznie.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente