KATÁS irországi cégnek számlázása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A kérdésem az lenne, hogy egy Katás vállalkozó, ha külföldi cégnek számláz - Írországi cég - akkor neki kell kiváltani közösségi adószámot, és kell-e Áfa bevallást készítenie arra az időszakra? A tevékenysége humán orvosi tevékenység - tanulmányokat ír, vagy kísérletekről ír szakvéleményt - ÁFA szempontjából alanyai adómentes. Még egy kérdés, ha meghaladta ennek a cégnek a leszámlázott árbevétel az e 1 millió forintot - ez 4 db számlából jött össze - akkor ezt a Kata bevallásban jeleznem kell. Előre is köszönöm a válaszát. Üdvözlettel,
Válasz
Tisztelt Kérdező, A Közösség más tagállamában illetőséggel bíró adóalany részére történő szolgáltatásnyújtás, illetve közösségen belüli szolgáltatás igénybevétele esetében, a tevékenységet megelőzően az alanyi mentes adóalanynak is közösségi adószámot kell kérnie. Amennyiben az alanyi adómentes adózó bevallási kötelezettsége a közösségen belüli ügylet miatt áll fenn, bevallási kötelezettségét arra a hónapra vonatkozóan kell teljesíteni, amely hónapban a közösségi ügylet után az adófizetési kötelezettsége keletkezett. Az írországi cég felé történt egymillió feletti számlázást is jelezni kell a Kata bevallásban.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente