Járulékfizetési kötelezettség
Kérdés
Tisztelt Cím!
Szja szerinti adózásban tételes költségelszámolást választó, azonban emellett 40 órában is foglalkoztatott, egyéni vállalkozó 2020-21-re vonatkozó járulékfizetési kötelezettsége kapcsán szeretnék kérdezni. Milyen járulékokat mely összegre számítva és meddig kell befizetni a fenti esetben?
Nagyon köszönöm
Válasz
Tisztelt Kérdező!
Annak az egyéni vállalkozónak, aki legalább 36 órás foglalkoztatással járó munkaviszonnyal rendelkezik, a tényleges jövedelme kapcsán kell fizetnie a járulékot. Azaz, ha a tényleges havi egyéni vállalkozói jövedelem 10 000 forint, akkor 10 000 forint lesz a járulék alapja, ha nem realizál jövedelmet, akkor nem kell járulékot fizetnie.
2020. július 1-jétől a fenti járulék 18,5 százalékos mértékű társadalombiztosítási járulék. 2020. július 1-je előtt a fenti járulék 17 százalékos mértékű volt, amely 10 % nyugdíjjárulékból, 4 % természetbeni-, és 3 % pénzbeli egészségbiztosítási járulékból állt.
Az egyéni vállalkozó a társadalombiztosítási járulékot az Art.-ban meghatározottak szerint a tárgyhónapot követő hónap 12-éig vallja be, illetve fizeti meg az állami adóhatóságnak.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente