Ingatlan értékesítése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi probléma megoldásáhiz szíveskedjen segítségemre lenni. Egy Bt. elhatározta végelszámolását. Tárgyieszközei között szerepel egy irodaépületnek használt, magánszemélytől áfa mentesen vásárolt ingatlan. Működése alatt a cég az ingatlan területének egy részén un.: rakodó placcot alakított ki (aszfaltozott terület), mivel szállítási tebékenységet végzett és a rakodást így tudta megoldani,valamint eszközei tárolására egy színt épített saját beruházásban. A két ujonnan kialakított eszköz külön tárgyieszközként szerepel és megvalósításukkor a felhasznált anyagok áfáját a cég visszaigényelte. Most az épület értékesítésre kerül, vagy vagyonfelosztásra, ha nem sikerülne eladni. Kérdésem a következő: hogyan számlázom le helyesen a fenti három tárgyieszközt, mivel az épületet a másik két tárgyieszközzel együtt lehet csak értékesíteni, le nem választhatóak. Az épületet áfa mentesen és a többit áfásan? Hogyan határozom meg, hogy a teljes árból mennyi a szín, mennyi a rakodó tér és mennyi az épület ára? Válaszát köszönettel várom.Válasz
Mivel a három tárgyi esztköz külön nyilvántartásban szerepel, akkor az értékesítésnél is külön kell számlázni. Amennyiben viszont nem elkülöníthető, abban az esetben csak akkor nem kell visszakorrigálni a korábban levont áfát, ha az ingatlanértékesítést a vállalkozás áfás tevékenységként kezeli.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente