Eva-s tag TB járuléka
Kérdés
Eva-s Bt beltagja rendelkezik 40 órás bejelentett munkaviszonnyal más társaságnál, ahol a járulékot utána megfizetik.A Bt.kettős könyvvitelt vezet, a szv.tv. hatály alá tartozik. A tagok az EVA-s Bt-ből csak osztalékot vesznek ki. Járulékot nem fizet. Helyes ez így, vagy többes jogviszony után is van a Bt-ben járulék fizetési kötelezettsége?Válasz
Tisztelt Kérdező!
Ha a betéti társaság beltagja a heti 40 órás munkaviszonya mellett látja el a Bt ügyvezetését, akkor járulék és szociális hozzájárulási adófizetése csak akkor keletkezik, ha jövedelmet vesz fel. Ha csak osztalékot vesz ki, akkor járulékot és a szociális hozzájárulási adót nem kell megfizetnie.
Szociális hozzájárulási adófizetési mentességhez szükséges, hogy a beltag a társaságnak nyilatkozzon, hogy minimum heti 36 órás foglalkoztatással járó munkaviszonya áll fenn. Továbbá, ha bármilyen változás bekövetkezik pl: már csak heti 30 órát dolgozik munkaviszonyban, akkor azt a társaság felé rögtön jeleznie kell. A nyilatkozat tartalmazza a beltag természetes személyazonosító adatait, valamint adóazonosító jelét, ennek hiányában a személyazonosító okmánya típusának megjelölését és számát, valamint lakcímét.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente