bérmunka
Kérdés
Cégünk által bérelt műhelben és saját eszközökkel egy másik cég bérmunkában gyárt nekünk. Kell-e nekünk számlázni a bérmunkát végző cégnek bérleti díjat+ egyéb használatot vagy elég ha szerződésben ezt rögzítjük és úgy határozzuk meg a bérmunka díjakat, hogy ezeket a költségeinket figyelembe vesszük?Válasz
Mindenképpen célszerű lenne a bérleti díjat külön kiszámlázni!
A bérmunka elszámolása a következők szerint történhet:
a bérmunkába adó a szükséges anyagot megvásárolja, a vásárolt készletek között állományba veszi (T 21-22 - K 454), majd bérmunkába adja az anyagot. (A vásárolt készleteken belül el kell különíteni!)
A bérmunkát végzők beérkező számláit a készletet növelő tételként számolja el (T 22-22 - K 454). Ha további munkavégzésre kerül sor, akkor az így megnövelt értéket számolja el anyagköltségként (T 511 - K 21-22).
Ha az értékesítés érdekében további munkaműveleteket már nem kell végezni, akkor az értékesítéskor az eladott áruk beszerzési értékeként kell a készletcsökkenést elszámolni (T 814 - K 21-22).
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente