Alanyi mentes Katás egyéni vállalkozó
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdésem a következő: Alanyi mentes Katás egyéni vállalkozó olyan tevékenységet is végez amelyben nem járhat el alanyi mentes minőségben. Így ez a bevétele nem számít bele a 6 millió forintos határba. Ez után a bevétele után hogy adózik? Köszönöm válaszát! Tisztelettel: Simon IngridVálasz
Tisztelt Kérdező,
A kérdés megválaszolásához két különbözö szabályról kell beszélni.
Egyrészt, az alanyi adómentes vállalkozás az értékesítésénél adót (áfa) nem számít fel, a beszerzéseinél nem illeti meg az adólevonási jog.
Megszűnik az alanyi adómentesség abban az esetben, ha az adóalany átlépi a 6 millió forintos értékhatárt. Ebben az esetben fontos, hogy azt a számlát, amivel az értékhatár átlépésre kerül, már áfásan kell kibocsájtani!
Másrészt, az említettek az áfa törvény előírásaira vonatkoznak, ami nem érinti a KATA fizetési kötelezettséget. Ha a vállalkozó a naptári év egészében kisadózó vállalkozásnak minősül, a naptári évben elért ( alanyi és nem alanyi mentes ) bevételének a 6 millió forintot meghaladó része után 40 százalékos mértékű adót kell, hogy fizessen.
üdvözlettel,
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente