Alanyi áfamentes cég számlájának továbbszámlázása
Kérdés:
Tisztelt Szakértő! A Kft. ahol dolgozom áfakörbe tartozik. Ha egy alanyi adómentes vállalkozó számláját számlázom tovább, azt szintén áfa nélkül állítom ki? Továbbá, ha tevékenység tekintetében áfamentes egy számla, abban az esetben a továbbszámlázás miképp történik áfa tekintetében? Nagyon köszönve szíves segítségüket.
Válasz:
Tisztelt Kérdező,
Sajnos nem derül ki a kérdésből, hogy milyen szolgáltatásról van szó, és miként történik a továbbszámlázás, de fő szabályként elmondható, hogy:
Közvetített szolgáltatások esetén, ha valaki saját nevében, de más javára rendel meg egy adott szolgáltatást, akkor úgy kell tekinteni, mint aki a megrendelt szolgáltatás igénybevevője és nyújtója is egyben.
A nyújtott szolgáltatásra ugyanazt az adómértéket kell alkalmazni, amely az igénybe vett szolgáltatásra vonatkozott, még akkor is, ha a továbbszámlázás nem ugyanazon az áron, de a ténylegesen igénybe vett mennyiségnek megfelelően történik.
Ez azt jelenti, hogy ebben az esetben társaság felé leszámlázott szolgáltatás adómértékét kell felszámolni a továbbszámlázás során.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente