ajándékutalvány adózása
Kérdés
Egyik partnerünk részére értékesítettünk egy ajándékutalványt, mely levásárolható 30.000+áfa értékben. A Partner ezt az ajándékutalványt az Októberfesten felajánlotta nyereményként egy vevő részére. A kérdés az lenne, hogy ez esetben kinek kell megfizetni a járulékokat az ajándékutalvány értéke után – a szállítónknak, akinek értékesítettük vagy nekünk, a Mart Kft-nek?Válasz
Tisztelt Kérdező!
Az utalvány értékesítője, mivel az áfatörvény 259. §. 15. pontja szerint az utalványok pénzhelyettesítő eszköznek minősülnek nem árbevételt könyvel, hanem a tétel rögzítése a kapott, és az adott előlegek elszámolásával azonosan történik. Az értékesített utalványokért kapott összeget, mint a vevőktől kapott előleget kell kimutatni.
Az utalvány értékesítőnél teljesen mindegy hogy később azt ki váltja be, a lényeg, hogy a vásárló amikor az utalvánnyal fizet akkor kell a fogyasztói árat árbevételként elszámolni az előleg számlán lévő összeg csökkentésével.
Ezzel kapcsolatosan az utalvány kibocsátóját más közteher fizetési kötelezettség nem terheli.
üdvözlettel,
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente