Áfa hatálya alá bejelentkezett adózó tárgyi adómentes tevékenységének számlázása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Most induló társas vállalkozás (kft.) bejelentkezett az áfa hatálya alá. A főtevékenység, amelyet végez, tárgyi adó mentes, konkrétan biztosítási és brókeri tevékenység. Természetesen vannak egyéb tevékenységek is bejegyezve. Kérdéseim: 1. A biztosítási tevékenységről kiállított számlán az áfa kulcs rovatban megfelelő-e a TAM jelölés ebben az esetben? 2. Amennyiben jelenleg csak tárgyi adómentes bevétel keletkezik, úgy a kiadások áfája elszámolható- gyűjthető-e? 3. Induló társas vállalkozásnak milyen időközönként van áfa bevallási kötelezettsége? Köszönöm válaszát.Válasz
A számlában fel kell tüntetni, hogy az Áfa törvény mely paragrafusa szerint mentes az adó alól. Amennyiben csak mentes tevékenységet folytat úgy a beszerzések áfája nem vonható le, a beszerzési ár részét képezi. Amennyiben lesz más áfa köteles tevékenysége a későbbiekben használhatja a tételes elkülönítés, vagy az arányosítás módszerét.
Induló társaság negyedéves bevallásra kötelezett.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente