Online vagy offline oktatás? Pro és kontra

2022-02-24
Az online oktatás bár nem mai találmány, látványos fejlődésnek a Covid-19 járvány alatt indult. Amikor egy jelentkező képzést választ sok esetben választania kell az online és az offline oktatás között.

Az online oktatás bár nem mai találmány, látványos fejlődésnek a Covid-19 járvány alatt indult. Amikor egy jelentkező képzést választ sok esetben választania kell az online és az offline oktatás között.

Vegyük hát górcső alá a pro és kontra érveket.


A tanítás módszere

A tanítás módszere az egyik legnagyobb különbség a két oktatás között. A digitalizált oktatási módszerek és eszközök egyértelműen megkívánnak bizonyos feltételeket, mint például a stabil internetkapcsolat és a megfelelő laptop vagy számítógép megléte. Ezzel ellentétben a hagyományos oktatási módszerek nem igényelnek ilyen szintű anyagi befektetést. Ez az anyagi kiadásoknak csak egy aspektusa, hiszen végeredményben a végső következtetés levonása nem ennyire egyszerű.

Amennyiben a technikai feltételek adottak, az online oktatás zökkenőmentes lehet, egyedül a megfelelő műszaki infrastruktúra hiánya jelenthet akadályt. Tény, hogy az offline órák technikai kockázata lényegesen alacsonyabb, a tanároknak és a diákoknak sem kell kivételes hozzáértéssel kezelni a számítógépet. Ha technikai probléma adódik, azt azonnal orvosolni tudjuk. Tény, hogy manapság valamennyi háztartás rendelkezik számítógéppel és internetkapcsolattal, ez napjainkban nem jelent igazán nagy akadályt.



A tanár-diák interakció

Ellentétben a közhiedelemmel, miszerint az online órákon alig van némi interakció a tanár és diákok közt, az online platformokon mégis bőséges interakció zajlik. Az online órák lehetőséget adnak a diákok számára, hogy helytől függetlenül kapcsolatba léphessenek tanáraikkal.

Az online tantermek lehetővé teszik a kétirányú kommunikációt is, ami ezesetben lehet szinkron és aszinkron is egyben. Az offline órák esetében a tanulás szinkronban zajlik, szemtől szemben interakció figyelhető meg a tanárok és diákok részéről.

Beszélnünk kell az osztálytársak közötti interakciókról is, hiszen gyakori probléma, hogy az offline oktatást megzavarják azok a tanulók, akik egymással beszélgetnek, vagy bekiabálnak az órára. Az online oktatás ebből a szempontból is előrehaladottabb, biztosak lehetünk benne, hogy a padtársunk nem fog minket zavarni.



Az osztályok rugalmassága

Az online órák legfőbb jellemzője az órák rugalmassága. Lehetővé teszi a diákok számára, hogy további nyomás nélkül állítsák be saját tanulási ütemüket. Mivel a hallgatók hozzáférhetnek a rögzített videókhoz és online olvasmányokhoz, könnyedebben vehetnek részt az előadásokon, amikor és ahogyan az kényelmes.

Ez a módszer több időt biztosít a tananyag megemésztésére és a kutatásaik elvégzésére a saját tempójukban. Az offline oktatást tekintve bizonyos mértékű merevség tapasztalható. A hallgatóknak az egész napirendjüket befolyásolja az oktatás, időben kell megjelenniük a teremben mivel nincsenek eleve rögzített tananyagok. Ennél fogva a hallgatóknak az oktatási intézményük által meghatározott ütemtervet kell követniük.



Az elkötelezettség szintje

Az online oktatásnak számtalan előnye van az offline tanulással szemben, azt azonban kiemelnénk, hogy ezek csakis abban az esetben érvényesek, ha a diákok valóban tanulni szeretnének.

A Pallas70 Oktatási központ hosszú évek tapasztalata alatt kialakult online oktatási módszerei teljes mértékben a tanulók érdekeit szolgálják.

Azon dolgozunk tanárainkkal együtt, hogy kiküszöböljük az offline oktatás hiánya miatt fellépő esetleges problémákat. Így lehetséges az, hogy a nálunk való tanulás intenzív, teljesen interaktív élményt nyújt és valódi, gyakorlati tudással ruházza fel a tanulókat. Az offline oktatás előnyeit igyekszünk a lehető legjobban átültetni az online órákra is, amelyet szakértő tanáraink örömmel tartanak meg, hogy te közelebb kerülj az életcélodhoz.