Néhány hét, és lejár a határidő, szeptember 30-ig lehet visszaigényelni a külföldön megfizetett áfát
Minden év szeptember 30-ig van lehetőség az Európai Unió más tagállamaiban megfizetett áfa visszaigénylésére. A határidő jogvesztő. A kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani: idén előfordulhat, hogy – bizonyos esetekben – még a 2025. évi formát kell az adózóknak használniuk.
Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.) 184-191.§-ai szabályozzák a hozzáadottértékadó-visszatérítési kérelemmel kapcsolatos eljárás szabályait.
Ezeknek megfelelően, azok a belföldi adóalanyok, akik/amik valamely más európai uniós tagállamban vásároltak vállalkozásuk számára terméket, vettek igénybe szolgáltatást, és ezzel összefüggésben az adott tagállami általános forgalmi adót is felszámított a külföldi üzletfél, bizonyos törvényi feltételek teljesülése esetén visszaigényelhetik ezt az adót.
Ez a tartalom Prémium Tagsághoz kötött
Az előfizetés aktiválása után korlátlanul hozzáférhetsz az összes prémium tartalomhoz, mindössze havi 5 700 Ft-ért.
- 20 kreditpont/év
- Hozzáférés adózás videótárhoz (200+ videó)
- Hozzáférés számvitel videótárhoz (400+ videó)
- Hozzáférés Tb és bér videótárhoz (100+ videó)
- Teljeskörű hozzáférés a Pallas Tudásháló szakmai tartalmaihoz (10+ szakmai tartalom/hó)
- Hozzáférés online kiadványainkhoz (9 db 2026-os szakmai kiadvány)
A Prémium Tagság minimum 4 hónapon át fizetendő, utána bármikor lemondható.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente