számlázás

Kérdés

Tisztelt Kollega! Hajmeresztő! Első számlázó programmal kiállítottak és elküldtek a vevőknek számlákat. (kb.: 15 db)Majd vettek egy másik számlázó programot s abba is felvitték a kb.: 15 db számlát, hogy ebben a rendszerben (mivel ezt használják ezután) látható legyen az egész évi számlaforgalom. De ezek a számlák nem lettek a vevőknek elküldve. Logikusan ez beduplázást jelent mind árbevétel mind ÁFA vonzatában. Ezt hogy lehet javítani? 1.) Feljegyzést készít az ügyvezető s összetűzzük a számlákat? (ellenőrzéskor ez elfogadható?) 2.) Kb. másfél hónap elteltével stornózzuk az új programban kiállítottakat azonos adattartalommal? Persze mindez később kerül közlésre, azaz mikor már ég a ház! Hihetetlen! Válaszát előre is köszönöm: Kele Diána

Válasz

Mindenképpen stornírozni kell, és ha a törvényi előírásoknak meg akarunk felelni, akkor az utóbb kiállított számlákat.
Az előző számlázási propgrammal kiállított számlák esetében ugyanis a teljesítés megtörtént, a vevő ezt a bizonlat átvételével  illetve a fizetéssel elismerte, így nem beszélhetünk stronírozásről.