Pénztárgépek egy számlán

Kérdés

Vállalkozásunk több telephellyel rendelkezik, ennek megfelelően több pénztárgéppel. Eddig úgy dolgoztunk, hogy a házipénztár és minden pénztárgép forgalmát egy számlán, a 381-es számlán halmoztuk. Az egyes pénztárgépek, és így önmagában a házipénztár forgalmát külön nem mutattuk ki. Ez megfelelő eljárás?

Válasz

Az egyedi értékelés és a valódiság elve alapján nem jó gyakorlati megoldás amit eddig követtek. A pénztárakat el kellene különíteni az átláthatóság és a vagyonmozgások utólagos követhetősége miatt.
Gyakorlati szempontból azt javasolom (az egyedi értékelés elve alapján), hogy a házipénztár legyen az első a 381-es számlán, és ezen belül a pénztárgépeket bontsa le külön alszámlákra, illetve részletező számlákra.

Például:
381 Pénztár
3811 Házipénztár (pl. ügyvezető igazgató irodájában lévő vaskazetta…)
3812 Pénztárgépek
38121 „A” telephelyen működő pénztárgép
38122 „B” telephelyen működő pénztárgép