Önkormányzati tulajdonú kft.
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy 100%-ban önkormányzati tulajdonú kft.az önkormányzat felé elvégzett munkákért (pl.karbantartás,felújítás,zöldterület-kezelés)támotást kap az önkormányzattól.A kérdésem az lenne hogy az anyagszámlák áfáját levonhatom?Valamint a támogatások után kell áfát fizetni? A választ előre is köszönöm.Válasz
A kérdésből úgy tűnik, hogy egy teljes mértékben önkormányzati kft. a közfeladat ellátására kap pénzt az önkormányzattól.
Amennyiben a társaság elszámolási kötelezettséggel kapja a támogatást, közfeladat ellátására, valamint a társaság köszhasznú szervezet akkor nem érinti az áfát, sem levonásnál, sem fizetésnél.
Ha viszont a társaság alapvetően vállalkozási tevékenységet végez – bejelentkezett az áfa körbe - és nem támogatást kap, hanem az elvégzett munkát számlázzák ki az önkormányzatnak, akkor erről számlát kell kiállítani és áfát kell befizetni, természetesen ebben az esetben – egyéb törvényi feltételek megléte esetén – a beszerzések áfája visszaigényelhető.
Legfrissebb
- 2024. december 15. Megússza az „új” adót, aki gyorsan intézkedik
- 2024. december 15. Lépett az Agárminisztérium
- 2024. december 04. Számvitel 2025 – önköltségszámítás
- 2024. december 03. Számvitel 2025 – a könyvvizsgálat és a beszámolók megemelt értékhatárai
- 2024. december 03. 2024. őszén kihirdetett társadalombiztosítási-, és munkajogi szabályok