Ön e-bevalló? Így kérdezheti le a folyószámlát és a pótlékot

Amennyiben az adózó magánszemély vagy vállalkozás 2013. évben elektronikus úton nyújtotta be bármilyen bevallását vagy adatszolgáltatását, a Nemzeti Adó-és Vámhivatal(NAV) nem küld papíralapú folyószámla-kivonatot és pótlékértesítőt.

Ebben az esetben az Ügyfélkapun (www.magyarorszag.hu) keresztül, az eBEV-szolgáltatásokon belül elérhető folyószámla-lekérdező felület segítségével lehet folyamatosan megtekintheti az állami adóhatóságnál vezetett folyószámlának állapotát,a 2012. évre vonatkozó késedelmipótlék-fizetési kötelezettségéről pedig 2013. augusztus 5-től lehet tájékozódni.
Az Ügyfélkapu használatával a 2012. évi pótlékfizetési kötelezettség két módon
tekinthető meg:
1. A folyószámla lekérdezése során, 2013. november 15-i végdátum megadásával.
Amennyiben 2012. évre pótlékkötelezettséggel érintett a lekérdező,úgy a folyószámlájának a késedelmi pótlék adónemén 2013. november 15-i dátummal láthatja a megállapított összeg előírását.
2. A „Pótléklevezetés/Lekérdezés” menüpont megnyitásával.
(A menüpont felhasználói leírása az eBEV felületen olvasható.)

Ha az érdeklődő nem érintett késedelmi pótlékkal, akkor erről szöveges üzenetben kap tájékoztatást, ha pedig érintett, akkor a képernyőn a pótléklevezetés jelenik meg.
A pótléklevezetés végén a „Megfizetendő pótlék” mezőben szereplő összeg előírása 2013. november 15-i dátummal látható a folyószámlájának a késedelmi pótlék adónemén.
A pótlékkal, annak levezetésével, illetve a folyószámláján könyvelt adatokkal kapcsolatban észrevétel a következő módokon tehető:
- Személyesen, a folyószámlát vezető illetékes adóigazgatóság ügyfélszolgálatán
- Írásban a folyószámlát vezető adóigazgatóságnak címezve. Az írásos észrevétel benyújtásához a „Folyószámla-kivonatra észrevétel” elnevezésű nyomtatvány használatát javasolja a NAV, amely a www.nav.gov.hu internetes honlap Letöltések-egyéb/Adatlapok, igazolások, meghatalmazásminták menüpontján belül érhető el.
- Folyószámlával, késedelmi pótlékával kapcsolatos  egyedi telefonos tájékoztatás kizárólag a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén (ÜCC) keresztül érhető el, amely az ország egész területéről helyi tarifával hívható a 40/20-21-22-es telefonszámon. Ennek használatához azonban ügyfélazonosító számmal kell rendelkezni, amelyet –amennyiben azzal még nem rendelkezik a lekérdező –a TEL elnevezésű adatlapon lehet igényelni.
Az adatlap és a hozzá tartozó részletes kitöltési útmutató a www.nav.gov.hu Nyomtatványkitöltő programok elérési útvonalról letölthető, kinyomtatható, postán vagy elektronikus úton is beküldhető, illetve személyesen az ügyfélszolgálatokon is benyújtható.

Ügyfélazonosító számmal nem rendelkező személyek részére a NAV telefonon nem adhat tájékoztatást a folyószámla adatairól.