Munkaviszonyban fizetendő közterhek változásai 2018-hoz viszonyítva
2019. évi minimálbér és a garantált bérminimum növekedése kapcsán az alábbi cikkben bemutatom, hogy 2018-hoz képest mennyiben változtak a befizetendő közterhek munkaviszonyban, és az egyszerűsített foglalkoztatás esetén.
Teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére a minimálbér 2019. január 1-jétől bruttó havi 149 000 forint, míg a garantált bérminimum 2019. január 1-jétől havi bruttó 195 000 forint. Munkaviszonyban, teljes munkaidőben, minimálbéren/garantált bérminimumon foglalkoztatott munkavállaló esetén a fenti bérnövekedés 2018. évben teljes munkaidőben dolgozó munkavállalóhoz viszonyítva a közterhekben és nettó bérben a következő változást eredményezi:
Szakképzettséget nem igénylő tevékenység esetén: 
Összegezve: 2019-ben a minimálbért kereső munkavállaló 3 685 forinttal több közterhet fizet, mint 2018-ban, és a minimálbér növekedése kapcsán a munkavállaló nettó jövedelme 7 315 forinttal nőtt. A munkáltató – 2018-hoz képest - havi 2 145 forinttal több szociális hozzájárulási adót köteles fizetni.
Szakképzettséget igénylő tevékenység esetén:
Összegezve: 2019-ben garantált bérminimumot kereső munkavállaló 4 857,5 forinttal több szja előleget és járulékot fizet, mint 2018-ban. A garantáltbér növekedése kapcsán a munkavállaló nettó jövedelme kerekítve 9 640 forinttal nőtt. A munkáltató – 2018-hoz képest - havi 2 827,5 forinttal több szociális hozzájárulási adót köteles fizetni.
Egyszerűsített foglalkoztatás
Egyszerűsített foglalkoztatás esetén is fennáll a minimális bérfizetési kötelezettség, amely 2019-ben az alábbiak szerint alakul:
Alkalmi-, valamint idénymunka esetén 2019-ben minimálisan kifizetendő órabérek:
- minimálbér 85%-a, amely kerekítve bruttó 728 forint/óra.
- szakképzettséget igénylő munkakörökben garantált bérminimum 87%-a, amely kerekítve bruttó 975 forint/óra.
Összegezve elmondható, hogy alkalmi-, valamint idénymunka esetén, 2018-hoz képest, a szakképzettséget nem igénylők esetén 53 forinttal nőtt a minimálisan fizetendő órabér, míg a szakképzettséget igénylők esetén ez a növekedés 72 forint/óra mértékű.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente