Munkáltatói jogutódlás

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Két cég között üzletág átruházási szerződés köttetett 2015-ben. Az alkalmazottakról a szeződés úgy rendelkezik, hogy átjelentésre kerülnek munkáltatói jogutódlással. Az alkalmazottak erről írásban tájékoztatva lettek, illetve a NAV felé a 1041-es nyomtatványon megtörtént az átjelentés. 2017-ben az egyik alkalmazott munkaviszonya megszűnik. A kilépő papírok kiállításával vagyok gondban. Az egyértelmű, hogy a jelenlegi munkáltatója állítja ki, de milyen időtartamú munkaviszonyt igazol? Illetve, hogy lesz igazolása az alkalmazottaknak az üzletág átruház előtti időszakról? Nagyon köszönöm a segítségüket!


Válasz

Tisztelt Kérdező!

A munkáltatói jogutódlás esetén a munkavállalók átkerülnek a jogutód munkáltatóhoz. Az átvett munkavállalók munkaviszonya nem szűnt meg, jogviszonyuk továbbra is folyamatosan fennáll. A munkavállaló jogviszonyának – munkaviszonyának kezdete – megegyezik a jogelődnél létrejött jogviszony kezdetével.

Összegezve: A munkavállaló munkaviszonya a jogelődnél létrejött munkaviszony kezdő napjától a jogutódnál történő munkaviszony megszűnés/megszüntetés napjáig áll fenn.

Átadás évére vonatkozó jövedelemadatokról az átadó munkáltatónál szerzett jövedelmekről, levont adóról és járulékokról az átvevő munkáltatónak kell év végén vagy átadáskor igazolást adnia. Ezt és egyéb iratok átadását az átadó és átvevő megállapodásban rendezi. Amennyiben ilyen megállapodás nem jött létre, és az átvevő nem rendelkezik az átvett munkavállalók munkaviszonyokra vonatkozó irataival, akkor a jogviszony megszűnése kapcsán meg kell keresni az átadót a szükséges iratok kiadására vonatkozóan.