Módosították a telefonadó szabályait
A távközlési adó összege havonta magánszemélyek után legfeljebb 400, cégeknél 1400 forint lehet az első félévben – így módosította a mostani adó-salátatörvény az Országgyűlés által három hete elfogadott új adónemről szóló jogszabályt.
Az új adót július 1-től kell fizetniük a távközlési szolgáltatóknak, mértéke 2 forint minden elküldött üzenet és lebeszélt perc után – ez utóbbi havi 10 perc adómentességet élvez, csakúgy, mint a segélyhívás és az adománygyűjtő számok hívása. Jövő januártól az adó maximuma – az eredeti előterjesztésnek megfelelően – magánszemélyenként 700, céges vonalanként 2500 forint.
Újdonság az is, hogy a bevallás és az adófizetés időpontja a hívás, üzenetküldés utáni hónapról az azt követőre módosul azért, hogy a szolgáltatók adófizetési kötelezettségüket a befolyt díjakból teljesíthessék.
Az átmeneti könnyítést a kabinet a szolgáltatók érveinek figyelembe vételével indokolta.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente