Kft. tulajdonosa dolgozhat-e saját cégében részmunkaidőben, és milyen fizetési kötelezettségei vannak?
Kérdés: Egy Kft. tulajdonosa (49 %) máshol rendelkezik bejelentett munkaviszonnyal. Munkabére szakmai minimálbér és ott megfizetik utána a járulékokat. A saját kft-jében dolgozhat-e 4 órában, ha az alkalmazott csak szintén 4 órás?
Milyen jogviszony keretében és milyen járulék fizetési kötelezettsége van?
Szakértőnk válasza:
A kérdésben foglaltak szerint a Kft. résztulajdonosa nem ügyvezetői feladatokat, hanem egyéb munkát szeretne 4 órában ellátni.
A 4 órás foglalkoztatásra sor kerülhet részmunkaidőben munkaszerződés alapján vagy megbízási szerződéssel.
1.) Munkaszerződés:
Ha a résztulajdonos a cég alaptevékenységébe tartozó feladatot lát el, akkor
- pusztán azért, hogy a színlelt szerződés fel se vetődjön - a munkaszerződést javasolnám.
Nem kizárt, hogy valakinek több munkaszerződése is legyen különböző munkáltatókkal.
A munkaszerződéseknél a következő szempontokra kell tekintettel lenni:
- a munkaszerződést írásba kell foglalni, amelyben a személyes adatokon kívül kell, hogy szerepeljen a munkakör, az alapbér és a részmunkaidő tartama,
- a munkavégzés befejezése és kezdete között 11 óra pihenő időt kell biztosítani,
- 10 százalék nyugdíjjárulék, a 8,5 százalék egészségbiztosítási- és munkaerő-piaci járulék és a 27 százalék szociális hozzájárulási adófizetés minimális alapja, a minimálbér (ami havi 98.000. forint, legalább középfokú végzettséget igénylő tevékenység esetén pedig a garantált bérminimum, azaz havi 114.000.forint - középfokú végzettségnek minősül a szakmunkás-iskola is-.) részmunkaidővel arányosítottan csökkentett része.
2.) Megbízási szerződés:
Megbízási szerződés esetében a járulék és a szociális hozzájárulási adó alapja a következőképpen alakul:
- tételes költségelszámolás esetén, a számlákkal alátámasztott költségekkel csökkentett megbízási díj, vagy
- ilyen elszámolás hiányában, a megbízási díj 90 százaléka.
A fenti alap után 10 százalék nyugdíjjárulékot, 7 százalék egészségbiztosítási járulékot és 27 százalék szociális hozzájárulási adót kell fizetni.
Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy ezen megbízásba nem tartozhat bele a társaság ügyvezetői feladatainak ellátása, mert ez esetben a járulék és a szociális hozzájárulási adófizetés másként alakul.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente