Kell-e a képzések után szja-t fizetni ?
A vállalkozás által megfizetett oktatási költséget mint a magánszemély helyett vállalt képzési költséget a magánszemélynek nem kell jövedelemként figyelembe vennie és nem kell szja-t fizetnie a következő esetekben:
- munkáltatói elrendelés alapján, ha a képzés a munkakör betöltéséhez szükséges ismeret
megszerzését célozza;
- ha a képzés a kifizetővel munkaviszonyban álló magánszemély, a társas vállalkozás tevékenységében személyesen közreműködő tagja számára szükséges, a kifizető, a társas vállalkozás tevékenységével összefüggő szakmai ismeretek megszerzését, bővítését szolgálja;
- ha a kifizető tevékenységében közreműködő magánszemély (például üzleti partner, szakértő) feladatának ellátására való felkészítése nem iskolai rendszerű képzés keretében történik.
Amennyiben a képzés nem erről szól – és iskolarendszerű képzés esetén meghaladja a minimálbér két és félszeresét – akkor természetbeni juttatásként adózik.
Az SZJA bevallásban az 5. sorban, a "Más nem önálló tevékenységből származó jövedelmek" között kell szerepeltetni. A bizonylat az eredeti számla.
Forrás: Pallas Számviteli Műhely
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente