„Kata”- Június 30-ig rendezni kell az adótartozást!
A kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) alanyiságot választott vállalkozások mindenképp ellenőrizzék, van-e adótartozásuk, ugyanis azt a vállalkozást, amelyiknek 100 ezer forintnál nagyobb végrehajtható adótartozása lesz a folyószámláján 2013. június 30-án, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kizárja a kata-körből - hívja fel a figyelmet az adóhatóság.
A katát választóknak év közben - ha más adóbevallási-, fizetési kötelezettségük nincs - a nyugta- és számla adásán kívül egyetlen adókötelezettségük van: minden hónap 12-én megfizetni a katát. Ez főállású kisadózó esetén - kisadózónként - 50 ezer, főállásúnak nem minősülő kisadózó esetén - kisadózónként - 25 ezer forint adó megfizetését jelenti, amellyel az összes közterhet teljesítik.
A rendkívül kedvezményes adózási szabályok ellenére a katások 15 százaléka tartozik az államkasszának. Annak érdekében, hogy egyetlen katás vállalkozást se kelljen kizárni 2013. június 30-i hatállyal, a NAV kéri, hogy minden kisadózó ellenőrizze folyószámláját, és esetleges tartozását soron kívül rendezze.
A körből kizárt kisadózó ezt a formát 24 hónapon keresztül nem választhatja újra.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente