Kamarai regisztráció már online módon is
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) kedden elindította online regisztrációs rendszerét, ezzel bővítve a nyilvántartási kötelezettség teljesítésének lehetőségét.
Emlékeztetőül: a kamarai törvény tavalyi módosítása alapján a jogszabály hatálya alá tartozó gazdasági társaságoknak, egyéni vállalkozásoknak március 1-jéig kell regisztrálniuk, majd 2012. március 31-ig befizetniük az évi 5.000 forint kamarai hozzájárulási díjat.
Dunai Péter, a kamara főtitkára sajtótájékoztatóján elmondta, hogy idén az első négy hétben 8.000 cég küldte be regisztrációját a területi kamarákhoz, az ötödik héten becslések szerint a nyilvántartásba vételt kezdeményezők száma eléri a 11 ezret, az on-line rendszerben egy nap alatt 1.000 cég töltötte le az űrlapot.
Arra számítanak, hogy február utolsó napjaiban felgyorsul a regisztrációs folyamat, várhatóan 550-600 ezer céget érinthet a kötelező kamarai nyilvántartás.
A kamara az adatlap és a hozzájárulási díj beérkezése után rövid határidőn belül megküldi a cégnek a kamarai regisztrációs számot, a tájékoztatót az ingyenesen igénybe vehető szolgáltatásról, és felhívja a figyelmet az adatfrissítés fontosságára.
A kamarai regisztrációból cégadatbázist hoznak létre, amelyet az alapinformációk begyűjtése után kiegészítenek újabb adatok bekérésével. A törvény alapján a kötelező adatokat nyilvánosságra hozzák 2012. június elsejét követően.
A kamara a határidőket követően összeveti a beérkező regisztrációt a hivatalos cégnyilvántartásokkal, és a nem regisztráló cégeket megkeresi. A kamarai regisztráció a vállalkozást szüneteltető cégeknek nem kötelező, viszont az újraindításkor ezt pótolni kell.
Az újonnan alakuló vállalkozásoknak a bejegyzést követően 5 napon belül kell a kötelező kamarai regisztrációt kérniük.
A türelmi idő után a kamara kezdeményezheti a cég törlését a jogszabályban előírt kötelező kamarai regisztráció elmulasztása esetén.
Kapcsolódó hír: A kamarai regisztrációról
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente