Iroda bérlése magánszemélytől

Kérdés

Magánszemély bérbe ad vállalkozásunk számára egy lakást, amit mi irodának használunk. A bérbeadás negyedévente van kiszámlázva, készpénzben történik a kiegyenlítés a számla átvételekor. Kell-e szerződést írni a bérbeadásról, és hogyan kell könyvelni?

Válasz

Mivel a bérbeadás kapcsán az egyik fél a számviteli törvény hatálya alá tartozik, érvényesül a valódiság elve, azaz mindenképpen írásba kell foglalni a szerződést. Minden kifizetésnél nyilatkozatni kell a bérbeadót adóügyi szempontból. Tételezzük fel, hogy különadózó jövedelemre tett nyilatkozatot a magánszemély, és úgy nyilatkozott, hogy van eho. A bérbeadás értéke havi 100.000 Ft. A bérleti díjat készpénzben egyenlítik ki. T 52 - K 3 számla 100.000 - 381 - 61.000 462 - 25.000 463 - 14.000