Ha pénztárgép-támogatást igényelne, ne legyen adótartozása
Nem kapnak támogatást a pénztárgép-cseréhez azok, akiknek több mint 10 ezer forint adótartozásuk van munkáltatóként, kifizetőként.
A pénztárgépcsere állami támogatásra az üzemeltető abban az esetben jogosult, ha a 2011-es adóévben legfeljebb 500 millió forint nettó árbevételt ért el, vagy tevékenységét 2012. január 1-jét követően kezdte meg, és
a támogatás iránti kérelem benyújtásának időpontjában
• rendelkezik adószámmal és nem áll adószám-felfüggesztés hatálya alatt,
• nem áll végelszámolási-, felszámolási-, csőd- vagy kényszertörlési eljárás hatálya alatt,
• nem rendelkezik az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott, az állami adó- és vámhatóság által nyilvántartott túlfizetés összegével csökkentett, 180 napon keresztül folyamatosan fennálló 1 millió forintot meghaladó adó- és vámtartozással kivéve, ha arra az állami adó- és vámhatóság részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezett, és
• nem rendelkezik munkáltatóként, kifizetőként levont adó tekintetében 10 ezer forintot meghaladó adótartozással.
Ez utóbbi feltétel teljesítésén sok kérelmező elbukik, így a NAV azt javasolja, hogy a támogatásigénylési kérelem benyújtásával együtt a cégek nézzék meg adófolyószámlájukat.
A hatóság arra figyelmeztet, ha az adófolyószámlán a támogatás iránti igény benyújtásának időpontjában 10 ezer forintot meghaladó munkáltatóként, kifizetőként levont adótartozás áll fenn, a kérelem elutasítása automatikus.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente