civil szervezetek könyvvitele 2012
Kérdés
Tisztelt Cím! Érdeklődni szeretnék, hogy a falu közbiztonságát segítő Polgárőr Egyesületnek (évi bevétel 1,5 millió forint, amely tétel az Önkormányzati támogatásból, adó 1%-ából, Polgárőr Szövetség átutalásából, illetve kis részben magánszemélyek hozzájárulásából tevődik össze) kötelező-e áttérnie 2012.01.01-től a kettős könyvelésre. Vállalkozói tevékenységet egyáltalán nem folytat, minden bejövő pénze a járőr autóval kapcsolatos költségekre megy el. Ehhez hasonlóan arra is szeretnék választ kapni, hogy az iskolai alapítványnak szintén kötelező az áttérés? Hasonlóak a paraméterek, 1%, önkormányzati támogatás, szülői befizetések. Az összeg a tanulók játékaira, tanulmányi versenyek rendezésére, oktatási eszközök vásárlására, németországi nyelvi táborköltségeinek fedezésére megy el, a Polgárőrséghez hasonlóan itt sincs fizetségért dolgozó alkalmazott, mindenki társadalmi munkában végzi a teendőit. Mi itt az igazság, kötelező vagy választható az áttérés. Amennyiben kötelező az áttérés, akkor az adóhivatal felé melyik nyomtatványon kell ezt bejelenteni? Válaszukat előre is köszönöm!Válasz
A közhasznú jogállású szervezet minden esetben kettős könyvvezetést köteles alkalmazni. A részletes szabályokat a 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet ( 7§-8§ ) tartalmazza.
Nonprofit szervezeteknek az adókötelezettségük keletkezésétől – a nyilvántartásba vételükről, illetve a cégbírósági bejegyzésükről szóló végzés jogerőre emelkedésétől – számított 15 napon belülbe kell jelentkezniük a NAV székhelyük szerint illetékes alsó fokú adóztatási szervénél, az erre a célra szolgáló nyomtatvány kitöltésével, benyújtásával. A bejelentkezés céljára szolgáló nyomtatvány a 11T201. számú bejelentő és változásbejelentő lap a cégbejegyzésre nem kötelezett szervezetek, illetve a 11T201T. számú bejelentő és változásbejelentő lap a cégbejegyzésre kötelezett szervezetek részére. Ez utóbbi nyomtatványon kell bejelentkezniük – a felsorolt szervezetek közül – a lakásszövetkezeteknek, vízitársulatoknak.
Amennyiben bármely, a bejelentkezéskor közölt adat módosul, azt – annak bekövetkezésétől számított 15 napon belül – a változásbejelentésre is alkalmas hivatkozott számú lap(ok)on a NAV székhely szerint illetékes alsó fokú adóztatási szervénél be kell jelenteni. A jelölt nyomtatványok a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthetők, illetve az ügyfélszolgálatokon papíralapon hozzáférhetők.
Legfrissebb
- 2024. december 15. Megússza az „új” adót, aki gyorsan intézkedik
- 2024. december 15. Lépett az Agárminisztérium
- 2024. december 04. Számvitel 2025 – önköltségszámítás
- 2024. december 03. Számvitel 2025 – a könyvvizsgálat és a beszámolók megemelt értékhatárai
- 2024. december 03. 2024. őszén kihirdetett társadalombiztosítási-, és munkajogi szabályok