Bérelt helyiség

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Több vállalkozás bérel közösen egy irodahelyiséget. A mi vállalkozásunk heti 8-10 órában használja tárgyalás céljából. Egyéb időpontban a székhelyen történik a munkavégzés. Szeretném megkérdezni, hogy ebben az esetben is be kell jelenteni telephelyként a bérelt helyiséget? Levelezési címnek sem használjuk. Köszönöm

Válasz

A válasz eldöntéséhez a telephely adózási fogalmát kell meghatározni.
 
Az Art. 178. § 27. pontja értelmében telephely: az a hely, ahol az adóköteles tevékenységet folytatják.

Az Áfa törvény 259. § 2. pontja szerint állandó telephely: a székhelyen kívül a gazdasági tevékenység helyhez kötött folytatására huzamosabb időtartamra létesített vagy arra szánt földrajzilag körülhatárolt hely, amelyen a gazdasági tevékenység - székhelyhez képesti - önálló folytatásához szükséges egyéb feltételek is ténylegesen rendelkezésre állnak, ideértve az adóalany kereskedelmi képviseletét is, de csak annyiban, amennyiben a 37. § (1) bekezdésének alkalmazásában az adóalany kereskedelmi képviselete a legközvetlenebbül érintett.
A tárgyalás céljából használt iroda -  amelyre a társaság valószínű bérleti díjat számol el -  az adóköteles gazdasági tevékenység folytatásához szükséges ezért az  Art 16.§ (3) b, pontja alapján az állami adóhatósághoz be kell jelenteni.