Állásfoglalás a céges autó javításáról
Állást foglalt az adóhatóság egy, a céges autókat fenntartókat igen csak érdeklő kérdésben: visszajár-e az áfa a céges autók javítása után magánhasználat esetében is?
Az áfát érintő jogszabály-módosításoknak köszönhetően idén lehetővé vált a céges autók esetében a javítási számlák áfa tartalmának 50%-os levonása.
Az Autós Nagykoalíció év elején az adóhatóságtól állásfoglalást kért a forgalmi adó levonásának elfogadásáról, és arról, hogy a javítási számlák esetében vizsgálják-e a céges és magánhasználat arányát?
A bizonytalanságot az okozta, hogy a nyílt végű pénzügyi, vagy operatív lízing keretében finanszírozott, használt céges autók esetében csak a hivatali használat arányában vonható le a forgalmi adó, míg a javítások esetében fix 50%-os mértéket nevesít a jogszabály.
Az adóhatóság állásfoglalása szerint a céges autók javíttatási költségeinek 50 százaléka visszaigényelhető a magánhasználattól függetlenül. Vagyis ebben az esetben nem kell vizsgálni a gépjármű magánhasználatát.
Az állásfoglalás szerint az áfalevonási szabály a javításkor beépített alkatrészekre is vonatkozik, mert azok értéke beépül a javítási szolgáltatás adóalapjába, így nem minősül termékértékesítésnek.
(Az állásfoglalás ténye a Magyar Nemzet 2013. május 8-i számában jelent meg.)
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente