Adóügyintézés telefonon

November 14-től az adóhatóság telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC) a korábban megszokott ügyek intézése mellett – lehetőség nyílik:

  • az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztésére,
  • egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezésre,
  • a papír alapon is benyújtható, de elektronikus úton benyújtott bevallások javítására, továbbá
  • a gépjármű forgalmazók is megtehetik telefonon az illetékmentességük megállapításához szükséges nyilatkozatot.

A telefonos ügyintézésre immáron rendkívül széles körben nyílik lehetőség, figyelemmel a korábban is intézhető ügyekre:

  • bevallási adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
  • adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
  • adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,
  • ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, illetve állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
  • jövedelemigazolás iránti kérelem előterjesztése,
  • közösségi adószám igénylése; meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,
  • meggyőződés közösségi adószám érvényességéről,
  • jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépése esetén történő bejelentés megtétele.

Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfél-azonosító szám szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával kérelmezhet. A telefonos ügyintézésről további információkat találhat a NAV 33. számú információs füzetünkben.

forrás: nav.gov.hu