Adóügyintézés telefonon
November 14-től az adóhatóság telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC) – a korábban megszokott ügyek intézése mellett – lehetőség nyílik:
- az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztésére,
- egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezésre,
- a papír alapon is benyújtható, de elektronikus úton benyújtott bevallások javítására, továbbá
- a gépjármű forgalmazók is megtehetik telefonon az illetékmentességük megállapításához szükséges nyilatkozatot.
A telefonos ügyintézésre immáron rendkívül széles körben nyílik lehetőség, figyelemmel a korábban is intézhető ügyekre:
- bevallási adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
- adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
- adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,
- ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, illetve állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
- jövedelemigazolás iránti kérelem előterjesztése,
- közösségi adószám igénylése; meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,
- meggyőződés közösségi adószám érvényességéről,
- jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépése esetén történő bejelentés megtétele.
Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfél-azonosító szám szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával kérelmezhet. A telefonos ügyintézésről további információkat találhat a NAV 33. számú információs füzetünkben.
forrás: nav.gov.hu
Legfrissebb
- 2024. november 06. Adócsomag tervezet 2025.
- 2024. október 27. Miért szeretjük a könyvvizsgálókat?
- 2024. október 21. Kötelező visszaváltási díjas termékek a főkönyvben
- 2024. október 15. Zárt kapuk és kint rekedt könyvelők
- 2024. október 15. A NAV is készül a következő évre: adóhatósági tájékoztató jelent meg a járulékfizetésről