A PSZÁF a kgfb külföldi igazolásáról
A balkáni térségbe utazó autósok a különböző országokban eltérő szabályozással találkozhatnak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás elfogadásában - derül ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) tájékoztatójából, amely a legutóbbi Hivatalos Értesítőben jelent meg.
Bosznia-Hercegovina és Macedónia területén elfogadják a kgfb-t, amelynek meglétét a magyar forgalmi rendszám és az ovális mezőben lévő H betű is igazolja, Koszovóban azonban csak a belépéskor megváltott határbiztosítás érvényes. Erre mindaddig szükség lesz, amíg Koszovó az ENSZ által is elismert független állammá válik, ami feltétele a tagfelvételnek a nemzetközi Zöldkártya Rendszerbe.
A Zöldkártya Rendszerhez tartoznak Európa országai, valamint Irán, Izrael, Marokkó, Tunézia, valamint a volt Szovjetunió utódállamai közül Belarusz, Észtország, Lettország, Litvánia, Moldávia, Oroszország és Ukrajna. A rendszerhez tartozó országok gépjárműveinek üzembentartói, az adott országra érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosításuk meglétét a zöldkártyával igazolják.
Az egyezményben részes legtöbb ország a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet meglétének igazolásául – a zöldkártya helyettesítéseként – kölcsönösen elfogadja a forgalmi rendszámot és a gépjárművön ovális mezőben külön elhelyezett országjelzést. Az európai rendszámmal ellátott járműveken - az EU területén - további jelzésre nincs szükség.
A PSZÁF ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy minden esetben kötelező kiváltani a zöldkártyát, ha Albániába, Belaruszba, Iránba, Izraelbe, Marokkóba, Moldáviába, Oroszországba, Törökországba, Tunéziába vagy Ukrajnába utazunk, és javasolt az okmány Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Málta, Montenegró, Nagy-Britannia és Észak-Írország, valamint Szerbia esetében.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente