Vissza kell fizetnie az államnak a 98 százalékos különadót
Vissza kell fizetni a 98 százalékos különadót, döntött egy érintett keresete alapján a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság.
Az Alkotmánybíróság februári döntésében kimondta: a különadó nemzetközi szerződésekbe és az uniós jogba ütközik. Emellett a strasbourgi emberi jogi bíróság három hasonló tartalmú ítéletét is hozott. A felperes ügyvédje a keresetet ezen döntésekre hivatkozva adta be. Szerinte a bírósági döntésből az is következik, hogy a végkielégítést sújtó különadót teljes egészében vissza kell fizetni, vagyis abból nem vonható le az általános szabályok szerinti adó sem.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy automatikusan senki sem kapja vissza a pénzt az AB határozata ellenére sem, azt a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) vissza kell igényelni, mégpedig az AB határozatának kihirdetésétől számított 180 napon belül.
Visszaigénylés esetén kamat nem kérhető, de külön eljárásban azt is lehet érni. (Az ügyvéd megjegyezte azt is, hogy az ítélet jogerős, de elvileg elképzelhető, hogy a NAV rendkívüli perorvoslatot kezdeményez a Kúriánál.)
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente