Változnak a lakáscélú állami támogatások szabályai
A fiatalok otthonteremtési támogatását kedvezőbb feltételek mellett lehet felvenni, mint a szocpolt: csak 5 évre kell az állam javára jelzálogjogot bejegyezni a lakásra. Emellett a támogatás bővítésre, és nagyobb lakásra történő cserére is felvehető.
A Magyar Közlöny 2012.szeptember 11-i számában jelent meg a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet módosítása, mely szerint aki szocpol támogatást vett igénybe, annak 10 évre, míg a fiatalok otthonteremtési támogatása esetén 5 évre kell az állam javára jelzálogjogot bejegyezni a lakásra. A bejegyzésről az a bank gondoskodik, amely a támogatást folyósította.
A fiatalok otthonteremtési támogatása abban tér el a szocpol támogatástól, hogy bővítésre és nagyobb lakásra történő cserére is felvehető, továbbá a támogatás a vételár 70 százalékáig terjedhet.
Az állami támogatáshoz jutás szabályai
Szintén a Magyar Közlöny 2012.szeptember 11-i számában megjelent másik jogszabály a lakás-takarékpénztári törvény végrehajtási rendeletét módosítja. Ezek szerint egy személy egy évben csak egyszer juthat lakás-takarékpénztári állami támogatáshoz, függetlenül attól, hogy egy vagy több pénztárnál van szerződése. Hasonlóan egy épületre csak egy szerződés alapján jár támogatás. Ennek elérése érdekében az általános szerződési feltételek kiegészülnek a következővel: a pénztári előtakarékoskodó hozzájárul igényjogosultságának - és a megtakarítás, valamint támogatás lakáscélú felhasználásának - ellenőrzéséhez szükséges adatai kezeléséhez. Így a Kincstár ellenőrizni tudja, hogy történt-e a jogosulatlan igénybevétel.
Fontos, hogy nem számít jogosulatlannak a támogatás újbóli igénylése, ha az adott naptári évben az utolsó, töredék megtakarítási év miatt utalnak át másodszor állami támogatást. Szintén jár az újabb állami hozzájárulás, ha a töredék megtakarítási év után járó állami támogatás utalását követően, azonos naptári évre vonatkozóan igényelnek ugyanazon személy javára másik olyan lakás-előtakarékossági szerződésre állami támogatást, amelyre korábban még nem igényeltek (feltéve, hogy ezen másik szerződés igényléssel érintett megtakarítási éve a korábbi szerződés igényléssel érintett megtakarítási idejét követően kezdődött el).
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente