Változások az adózás rendjében
A Parlament 2012.nov.19-i döntése értelmében jövőre változik az adózás rendjének néhány szabálya is.
Az adóhatósági igazolások kiállításának határideje 8 napról 6 napra csökken, és semmilyen eljáráshoz nem kell adóigazolást, vagy együttes adóigazolást kérnie az adózónak, ha az adóhatóság köztartozásmentes adózói adatbázisában szerepel. A köztartozásmentes adózói adatbázisba való felvételt már nem csak vállalkozások, hanem magánszemélyek is kérhetik.
Egyszerűsödnek a fizetési könnyítés és adómérséklés szabályai is. Személyi jövedelemadó tartozásnál, ha a kérelemmel érintett tartozás nem haladja meg a 150.000 forintot, az 6 egyenlő részletben megfizethető.
A fokozott adóhatósági felügyelet alá vont cégeknél a NAV a jövőben nem törli azonnal az adószámot, ha a vállalkozás elmulasztja kitölteni a kockázatkezelési eljárás részét képező kérdőívet; első alkalommal csak bírságolni fog.
A már törölt cégek alapítói nem lesznek öt évre eltiltva a további cégalapítástól.
Szigorítás viszont, hogy felszámolási, végelszámolási és kényszertörlési eljárásban az azt megelőző időszak adókötelezettségeinek elmaradásáért a volt vezető tisztségviselő mulasztási bírsággal sújtható.
Az adóvégrehajtás egy alkalommal az adózó megalapozott kérelmére is felfüggeszthető lesz.
A végrehajtás felfüggesztése esetén a már folyamatban lévő azonnali beszedési megbízás (inkasszó) alapján sem lesz végrehajtás foganatosítható.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente