Roham a cégbíróságon, mert drágább lesz a cégbejegyzés
Megrohamozták a cégbíróságokat azok, akik még olcsón akartak céget alapítani, mivel márciustól nő a bejegyzés illetéke - írja a Napi Gazdaság.
Március elsejétől az egyórás bejegyzési határidővel létrehozott cégek illetéke kft.-nél 50 ezerre, bt.-nél és közkereseti társaságnál (kkt.-nél) 25 ezer forintra emelkedik, míg jelenleg az illeték egységesen 15 ezer forint volt. Egyéni cég alapításánál nem változik a 15 ezer forintos illeték. Decemberben és januárban 7300-7300 céget alapítottak, szemben az egy évvel korábbi 5 ezerrel, illetve 3800-zal.
A Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) megtagadja az adószám kiadását, ha a vezető tisztségviselőnek a képviseletre jogosult tagnak vagy az 50 százaléknál nagyobb részesedéssel rendelkező tulajdonosnak 180 napon túli, 15 millió forintot meghaladó adótartozása van, illetve az előző öt éven belül vezető tisztségviselője volt olyan vállalkozásnak, amely 15 millió forintnál nagyobb adótartozást hátrahagyva szűnt meg.
Emlékeztetőül: a parlament múlt év végén módosította a csőd- és a cégtörvényt, továbbá ehhez kapcsolódóan néhány egyéb törvényt is. A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló törvény módosítása március 1-jén lép hatályba.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente