Megjelentek a munkaadói lakástámogatás új szabályai
A 2014. április 4-től hatályos 15/2014 NGM rendelet számos korábbi bizonytalanságot tisztáz a munkaadói lakástámogatással kapcsolatban.
A jogszabály értelmében a munkáltató ötévente maximum ötmillió forintot adhat adó- és járulékmentesen - a fizetésén kívül - a dolgozójának azért, hogy törlessze forint - vagy deviza alapú lakáshitelét.
A munkaadói juttatás bármekkora tulajdoni hányad esetén jár, nem kell sem kizárólagos, sem legalább 50 százalékos ingatlantulajdoni hányaddal bírnia a támogatott munkavállalónak.
Egy lakás esetén akár több személy is élhet - párhuzamosan - a kedvezményekkel, még akkor is, ha azonos munkaadónál dolgoznak.
Szintén bizonytalanságot jelentett, hogy az adóstársat támogathatja-e a munkaadó. Az új szabályok alapján már ez sem akadály.
A támogatások technikai lebonyolításánál a legfontosabb újdonság, hogy a támogatás mind a juttatásban részesülő hitelszámlájára, mind a hitelt nyújtó hitelintézet törlesztéséhez használt központi elszámoló számlájára utalható. A munkaadó a támogatást a magánszemély számára hitelt nyújtó hitelintézetnél vezetett saját folyószámlájára is utalhatja.
A munkaadók számára egyszerűsítés, hogy a támogatás indításához már nem kell elkülönített számlát nyitniuk, azt a meglévő bankszámláikról is indíthatják.
A Nemzetgazdasági Minisztérium rendelete a 2014. április 3-án megjelent, 50. számú Magyar Közlönyben olvasható.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente