Március 31-ig kell rendezni az idei kamarai díjat
Érdemes még ezen a héten rendezni az 5000 forint összegű kamarai díjat, egyébként a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tényleges végrehajtási eljárásban szedi be az összeg dupláját
A 2013. március 31-ig kiegyenlítetlen kamarai hozzájárulás ugyanis köztartozásnak minősül, így azt mérlegelés nélkül, adók módjára hajtja be NAV.
Emlékeztetőül: az Országgyűlés 2011-ben módosította a gazdasági kamarákról szóló törvényt.
Az újonnan alakuló vállalkozások a bejegyzésüket követő öt napon belül kötelesek a székhelyük szerinti illetékes kereskedelmi és iparkamaránál kezdeményezni a nyilvántartásba vételüket és kamarai hozzájárulásukat megfizetni.
A kötelező regisztrációt a kamarák is ellenőrzik, az egyéni és társas vállalkozások közhiteles nyilvántartásaiból kiindulva hivatalból is intézkedhetnek - ezekhez a nyilvántartásokhoz hozzáférési jogot biztosít a 2011-es törvénymódosítás.
Amennyiben a területi gazdasági kamara azt állapítja meg, hogy a gazdálkodó szervezet nem szerepel a kamarai nyilvántartásban, felszólítja, hogy ennek a kötelezettségének öt munkanapon belül tegyen eleget. Ha a felszólítás eredménytelen, a területileg illetékes kamara hivatalból regisztrálja a vállalkozást, és az adóhatóság bevonásával intézkedik a kamarai díjak behajtásáról.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente