Kötelező cégmódosítás február 1-ig
Mindazoknak a társaságoknak, amelyek 2012. március 1. előtt alakultak legkésőbb 2013. február 1-ig módosítaniuk kell több pontban is a társasági szerződésüket.
A cégjogi jogszabályok* ezévi változásai szerint az alábbi adatokat kell bejelenteni:
• Be kell jelenteni a társasággal - társasági jogi - jogviszonyban álló természetes személyek (pl. tag, ügyvezető, részvényes, cégvezető stb.) születési helyét és idejét, adóazonosító jelét, adószámát (amennyiben ez a bejelentés korábban nem történt meg).
• Be kell nyújtani a cég székhelyére, telephelyére, fióktelepére vonatkozó - a tulajdonos által kiállított - hozzájáruló nyilatkozatot, amely szerint a társaság jogosult használni az ingatlant annak székhelyeként, telephelyeként, fióktelepeként. (Előfordulhat, hogy egyes cégbírók kérik, hogy a nyilatkozat tartalmazza a használat jogcímét is.)
• A külföldi társaságoknak, magánszemélyeknek újra kötelező (magyarországi lakcímmel, székhellyel rendelkező) kézbesítési megbízottat megevezniük. A társaság ügyvezetője - illetve a cég maga - nem lehet kézbesítési megbízott. (A kézbesítési megbízott többek között a - cég részére érkező - hivatalos levelek átvételét intézi).
Amennyiben kizárólag a fenti adatokban történik változás, az eljárás költség- és illetékmentes.
Abban az esetben, ha a változás-bejegyzési eljárás során olyan – korábban nem észlelt – hibát talál a cégbíróság a társaság okirataiban, amelyre tekintettel azok módosítása szükséges, a kérelmező kénytelen leróni az eljárás illetékét és költségtérítését, amely együttes összege 18.000.-Ft. Az illeték és költségtérítés megfizetésének elmulasztása esetén valamennyi bejelentett adatváltozás elutasításra kerül. Mivel a cég így nem tesz eleget a Ctv. 129.§ -ában foglalt jogszabályi kötelezettségének, mulasztásával bírság kiszabását kockáztatja.
Fontos, hogy ezen kötelezettségek csak abban az esetben terhelik a társaságot, amennyiben az 2012. március 1. napja előtt alakult és azóta még nem került sor a társasági szerződésének módosítására.
A bejelentés elmulasztása esetén a cégbíróság 50 000 forinttól 900 000 forintig terjedő pénzbírságot szab ki.
*2006. évi V. törvény a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról, 129.§.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente