Kamarai regisztráció: nem kell számlát adni róla
A kamara nem nyújt áfaköteles szolgáltatást a kötelező regisztrációs díjért cserébe, így arról nem is kell számlát adnia – közölte az MKIK az adóhatóság állásfoglalása alapján.
Miután egyes szakmai szervezetek és vállalkozások kifogásolták, hogy a kamarai nyilvántartással járó 5000 forintos kamarai hozzájárulás befizetéséről a területi kamarák számlát, vagy más pénzügyi bizonylatot nem állítanak ki, a kamara az adóhatóságtól kért állásfoglalást.
A NAV megerősítette: a kamara a hozzájárulás ellenében nem teljesít az Áfa törvény hatálya alá tartozó szolgáltatásnyújtást, így arról nem kell számlát kiállítani.
A kamarai hozzájárulással kapcsolatos bizonylatolási kötelezettséget a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény számviteli bizonylatokra vonatkozó előírásainak megfelelően kell teljesíteni. A NAV nem emelt kifogást a megkereséshez mellékelt és a területi kamarák által számviteli bizonylatként kiadandó igazolás mintájával kapcsolatban sem – olvasható a Dunai Péter MKIK főtitkár által jegyzett közleményben.
A gazdálkodó szervezet nyilvántartásba vételéről és a kamarai hozzájárulás befizetéséről az igazolást a területi kamarák várhatóan 2012. áprilisától fogják kiadni.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente