Jövőre behajthatják az elmaradt kamarai díjakat
Eddig nem volt igazi tétje annak, ha a vállalkozások nem fizették be az idén bevezetett kamarai díjat, ugyanis az éves regisztrációs díj 5000 forint, a NAV viszont nem indíthat tízezer forintnál alacsonyabb összegért behajtást. Jövőre azonban változnak a szabályok: már az ötezer forint köztartozás is adók módjára behajtható lesz.
A kötelező kamarai regisztrációt március elsejéig kellett megtenni a székhely szerint területileg illetékes kamaránál, az ötezer forintos hozzájárulási díjat pedig a hónap végéig lehetett befizetni ugyanannak a szervezetnek a számlájára.
Mostanáig 608 ezer vállalkozás regisztrálta magát a kamaráknál, az ötezer forintos hozzájárulási díjat pedig 440 ezren fizették be.
Azt a céget, amely elmulasztotta a kötelező regisztrációt, vagy amelyik nem fizette be a díjat eddig nem érte különösebb hátrány. Januártól viszont az adótörvények változása miatt már az ötezer forint köztartozás is adók módjára behajtható, és amelyik céggel szemben az adóhatóság eljárást indít, az a hitelfelvételtől kezdve az uniós pályázatokon való részvételig sok mindenből kizárja magát.
Legfrissebb
- 2026. október 03. Pmt. 2026 – új pénzmosás-megelőzési szabályok könyvelőknek
- 2026. október 03. Ingatlan-bérbeadás áfakötelessé tétele
- 2026. október 03. 5%-ra csökkent a tűzifa áfája
- 2026. október 03. Változtak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai 2026-ban
- 2026. október 03. 2026. októberi adózási határidők – Könyvelői naptár
Pallas Prémium Tagság
- 700+ szakmai videó
- 10+ új tartalom havonta
- 20 kreditpont szerezhető évente